Objem reklamních investic v Číně roste nejrychleji ze všech deseti největších trhů. Loni bylo v Číně do reklamy investováno bezmála 31 miliard dolarů. ZenithOptimedia odhaduje, že v roce 2014 se tato suma zvýší na 48 miliard dolarů.
"Spojené státy si první pozici na trhu s největším objemem reklamních prostředků budou nadále držet, ale meziroční růst nebude tak razantní, jako se předpovídá pro čínský trh," stojí ve zprávě agentury.
V roce 2011 byly největšími trhy v objemu investic vynaložených do reklamy USA, Japonsko, Čína, Německo, Velká Británie, Brazílie, Francie, Austrálie, Kanada a Jižní Korea. V roce 2014 by se do první desítky mělo dostat Rusko, které z deseti největších reklamních trhů pravděpodobně vyřadí Jižní Koreu.
Růst celosvětových investic do reklamy by letos podle ZenithOptimedia měl zrychlit z loňských 3,5 procenta na 4,8 procenta. V následujících dvou letech se tak globální reklamní investice zvýší o osm až deset procent. V Evropě se letos tempo růstu reklamních investic mírně zpomalí, opačná situace bude v Latinské Americe, Asii a Tichomoří.
Nejrychleji poroste internetová reklama. ZenithOptimedia předpokládá, že reklama na internetu zvýší svůj podíl na globálním reklamním trhu z loňských 15,9 procenta na 22,1 procenta v roce 2014.