Už 3. května zasedne rada města, která plní funkci valné hromady Plzeňského městské dopravního podniku (PMDP), stoprocentně vlastněného městem. "Posvětí včerejší akt zastupitelů a zadá úkoly představenstvu; 9. května zasedne představenstvo PMDP a začne plnit kroky, aby dopravní podnik smlouvu se Škodou uzavřel," dodal. Poté bude ještě podepsána smlouva mezi sdružením pěti firem Škoda City Service a městem, které dá ručitelský závazek za projekt.
Šéf Škodovky Josef Bernard ve čtvrtek městu nabídl zkrácení servisu z 29 let na deset let a převedení nového depa na město už v roce 2017 bez nároku na další finanční kompenzace. "Tyto věci nemohou být řešeny v současné smlouvě, protože by to byla její zásadní změna a tím bychom porušili podmínky výběrového řízení," uvedl Zrzavecký. Radnice si do konce roku nechá zpracovat ekonomický i právní model upraveného projektu.
"Stali bychom se sice dříve vlastníky, což bylo jedno z hlavních rizik, že to po celou dobu bude vlastnit někdo jiný a může zkrachovat. Ale my bychom ten nastavený model vlastně otočili a platili řekněme hypotéku. Ale pak jim to musíme pronajmout," uvedl. PMDP by převzala depo do majetku, ale začal by tvořit obrovské odpisy a město by mu muselo dávat více peněz na úhradu ztráty. A nájem by pak Škodovka promítla do ceny služby. Pro město to pak může být méně výhodné, dodal.
Sdružení firem převezme servis vozů MHD včetně 240 zaměstnanců PMDP a postaví depo za 1,6 miliardy Kč. Podle zastánců projektu ušetří Plzeň přes dvě miliardy korun oproti tomu, pokud by stavěla depo sama a o vozy se nadále staral PMDP. Podle odpůrců je kontrakt příliš dlouhý. Upozorňují, že takto rozsáhlý PPP projekt v ČR neexistuje.
Plzeň má platit 240 milionů Kč ročně za servis, dále bude hradit splátky za stavbu depa. Autobusové a trolejbusové depo v centru je v havarijním stavu a vozy se tam nevejdou. Tramvaje by zatím zůstaly na Slovanech, ale Škodovka nabídla, že pro ně má místo. Moderní depo s novými halami na čtyřech hektarech chce zprovoznit v březnu 2014.