BMW je mezi výrobci luxusních aut největší na světě. Díky vysoké poptávce v Číně se firma dokázala vypořádat i s problémy v západní Evropě, které brzdí růst mnoha firem. Za úspěch vděčí ale především tomu, že se v Číně rychle zvyšuje počet příslušníků střední třídy a bohatých lidí, kteří jsou ochotni utrácet za technologické novinky a kteří si zakládají na tom, aby vlastnili věhlasné značky jako symbol svého postavení.
Mohutný růst zisku i tržeb jen podtrhuje, jak velké německé automobilky, včetně konkurentů Daimler a Volkswagen, těží z globální diverzifikace a silného růstu na mladých trzích, převážně v Asii. Zatímco na evropské výrobce pro masový trh, jako je Peugeot, Renault či Fiat, doléhají potíže v eurozóně, prémiové značky v čele s BMW žádné problémy tohoto druhu nemají.
Analytici v anketě agentury Reuters v průměru očekávali, že firma za první čtvrtletí vytvoří zisk EBIT kolem 1,77 miliardy eur. Lepší výsledek se odrazil v růstu akcií firmy, které během dne přidávaly až čtyři procenta. Příliš je neoslabila ani zpráva, že firma nemá v úmyslu zvyšovat výhled hospodaření.
Na rozdíl od jiných automobilek BMW v minulých letech zvyšovala počet zaměstnanců a dnes jich má více než 101.000. Jen za poslední rok se jejich počet zvýšil o 5,4 procenta. BMW auta vyrábí pod značkami BMW, Rolls-Royce a Mini. Kromě toho prodává motocykly značek BMW a Husqvarna.