"Na úseku Beroun - Zbiroh už se jezdí bez omezení, probíhají dokončovací práce," dodal. Na části ze Zbiroha do Rokycan, kde je hotový úsek Kařízek - Rokycany, se ještě buduje druhá kolej ze Zbiroha do Kařízku a narovnává velký oblouk před stanicí Zbiroh. Nová trať vede nejvíce ze všech úseků po "zelené louce", a je tam tedy nejvíce narovnaných oblouků pro zvýšení rychlosti. Nejnákladnější byl nový tunel nad Hořovicemi a rekonstrukce mostu přes Červený potok u Zdic.
Další pětadvacetikilometrový úsek za 3,9 miliardy Kč ze Zbiroha do Rokycan bude stavebně hotový letos v říjnu. Na průjezdu Plzní za 942 milionů se pracuje od března a dokončen bude příští rok v září. Etapa Rokycany - Plzeň za osm miliard Kč, nejnákladnější na trati z Prahy do Chebu, začne do pěti měsíců. "Bude mít největší časový přínos, protože zkrátí trať z 20 na 14 kilometrů," uvedl Kolář. Na etapu podají uchazeči své nabídky do 17. června. Zájem je podle Koláře obrovský, jde o největší současnou stavbu v regionu, která bude hotová do října 2015.
Celá trasa Praha - Plzeň bude dvojkolejná. V pokračujícím směru na Cheb vedou obě koleje do Pňovan na Plzeňsku. Z Pňovan až do Lipové u Chebu vede jedna kolej a z Lipové opět dvě stopy.
Nejdéle bude trvat optimalizace trati z Prahy-Smíchova do Berouna. Z plánovaného pětadvacetikilometrového tunelu kvůli vysokým nákladům sešlo a připravuje se rekonstrukce současné trati rozdělená na tři úseky. Oba krajní, tedy Praha-Černošice a Králův Dvůr - Beroun, budou hotové do roku 2015. "Největší problém je v Černošicích, kde trať vede obcí. Tento prostřední úsek nebude hotový do roku 2015, ale počítáme na něj s penězi z OPD II v nové plánovacím období EU," uvedl Kolář. Na průjezd plzeňským nádražím nyní SŽDC zpracovává dokumentaci.
Soupravy budou moci jezdit po celé modernizované trati rychlostí až 130 kilometrů za hodinu, vlaky s naklápěcími skříněmi ještě o 30 kilometrů za hodinu více. Spojení Praha-Plzeň se po dokončení zkrátí ze 104 na 70 minut.