Potřebná povolení platí od 5. května, takže se mělo začít stavět první následující pracovní den, tedy dnes. Jenže na staveništi to vypadá stejně jako předchozí dva týdny - trochu se pracuje jen u Řehlovic, tam ale jde podle ŘSD jen o geologický průzkum podloží. Skutečné stavební práce dnes vůbec nezačaly. "Stavbu tohoto úseku nám má ŘSD oficiálně předat až ve středu. Proto v současné chvíli na místě neprobíhají žádné práce," řekla ČTK mluvčí Eurovii.
Eurovia je vedoucí firmou konsorcia, které má dálnici dostavovat, v posledních letech ale vede s ministerstvem dopravy a ŘSD spory o kvalitu práce. Na dotaz ČTK, zda odklad zahájení stavby s těmito spory souvisí, jak se také spekuluje, se mluvčí Eurovie ani ŘSD nevyjádřily. "Jsme v tuto chvíli ve stadiu příprav. Práce na dostavbě budou pokračovat tak, abychom byli schopni dodržet termín dokončení na přelomu let 2014 a 2015," uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.
Úsek přes České středohoří je poslední, který zbývá na dálnici z Prahy do Podkrušnohoří a do severního Německa postavit. Část trasy se začala stavět už v roce 2007, z ní je ale hotový jen 3,7 kilometru dlouhý úsek z Lovosic k obci Bílinka. Ten ale měl také problémy se stavebním povolením, protože na něm vyrostl jiný most, než jaký povolovala dokumentace. Řidičům by se měl definitivně otevřít přesně za týden. Ze zbylých 12,7 kilometru je asi sedm kilometrů rozestavěných a zbylých pět je kvůli chybějícímu povolení zatím zcela netknutých.