Za leden až duben se prodalo 6,4 milionu vozů. To je o 1,3 procenta méně než ve stejném období loni. Údaj kromě osobních aut zahrnuje i nákladní auta a autobusy. Čína je největším automobilovým trhem světa.
Prodej osobních aut se v březnu zvýšil o 12,5 procenta na 1,28 milionu. K vysokému růstu přispěl slabý základ loni, protože výrobu aut loni v dubnu narušilo zemětřesení v Japonsku a k dispozici bylo méně aut. Proti předchozímu měsíci se prodej osobních aut snížil o téměř devět procent.
Tempo růstu prodeje aut v Číně prudce zpomalilo z 35 procent v roce 2010 na dvě procenta v prvním čtvrtletí letošního roku. Může za to několik faktorů, včetně pomalejšího ekonomického růstu, zhoršení přístupu k úvěrům a omezení některých místních vlád. Za leden až duben prodej osobních aut stoupl o 1,9 procenta na 5,05 milionu vozů. Zájem je však o sportovně-užitkové vozy, jejich prodej v dubnu vzrostl o 34 procent a za čtyři měsíce o 22 procent.
Jaro bývá pro prodejce aut nejrušnějším obdobím, v létě se naopak zájem o auta snižuje. Poptávka by měla zůstat vysoká i v květnu a červnu, kdy se mají objevit na trhu nové modely, které měly premiéru na pekingském autosalonu.
Mnoho analytiků očekává, že poptávka po autech v zemi prudce zpomalí a již druhým rokem bude tempo růstu prodeje pouze jednociferné. Růst tak bude nejpomalejší od 90. let minulého století. Loni se prodej osobních aut v zemi zvýšil jen o 5,2 procenta, napsaly agentury AP a Reuters.