Fiskální rok 2011 v Japonsku skončil v březnu. Provozní zisk Nissanu za čtvrté čtvrtletí vzrostl o 33 procent na 118,1 miliardy jenů (asi 29 miliard Kč), čímž trochu zaostal za odhady. Analytici v anketě agentury Reuters v průměru čekali zisk 120 miliard jenů.
Vedení firmy očekává, že v tomto fiskálním roce provozní zisk vzroste asi o 28 procent na 700 miliard jenů, u čistého zisku čeká nárůst na 400 miliard jenů. Vysoký zájem Nissan registruje hlavně na mladých trzích, jako jsou Rusko nebo Čína.
Nissan za poslední rok v růstu odbytu překonal i své domácí konkurenty, což je Honda Motor a Toyota Motor. Šéf Nissanu Carlos Ghosn totiž automobilku nasměroval právě na trhy, které vykazují mnohem vyšší růst prodeje než vyspělé země.
Tržní hodnota Nissanu se vyšplhala na zhruba 44 miliard dolarů (asi 858 miliard Kč). Ve firmě má 43,4 procenta akcií francouzský Renault. Nissan, stejně jako další japonské automobilky, se v posledním roce potýkal s výpadkem dodávek v důsledku ničivého zemětřesení, které loni v březnu zasáhlo severovýchod Japonska. V této oblasti je řada firem, které fungují jako dodavatelé dílů pro výrobu aut.
Nissan dokázal svůj dodavatelský řetězec obnovit rychleji než konkurence, což mu ke zvýšení tržeb a zisku také hodně pomohlo. Na výrobce aut přitom nepůsobily jen dopady zemětřesení, ale i záplavy v Thajsku. Nissan také ve větší míře nahrazoval chybějící díly od domácích dodavatelů náhradními součástkami z dovozu, kde zároveň využil silnějšího kurzu jenu.