Česká republika si podle tohoto šetření společnosti Teligen polepšila díky rozšíření databáze srovnávaných tarifů zejména o dosud chybějící nadstavbové balíčky, které tuzemští operátoři hojně nabízejí.
Například v porovnání koše obsahujícího 100 hovorů podle parity kupní síly ještě loni v listopadu ČR skončila mezi všemi státy OECD na posledním místě s náklady převyšujícími 50 dolarů, když v zemích na špičce žebříčku za stejné hovory uživatelé zaplatili méně než deset USD. V únoru Česko poskočilo z 34. na 25. příčku s náklady okolo 35 USD a předstihlo například Slovensko nebo Německo. V nejlevnějším Finsku a Rakousku uživatelé stále platili pod deset USD. V případě srovnání nominálních cen v koši 100 hovorů si ČR polepšila o 12 míst a skončila na 19. pozici.
Při porovnání většího počtu volání vyšla ČR ve srovnání výrazně lépe. Například při 300 hovorech podle parity kupní síly klesly náklady o více než 100 dolarů a ČR tak poskočila z posledního na 15. místo. U koše s 900 hovory to pak bylo z 31. na 20. místo.
Naopak jako relativně drahé Česko stále vychází pro málo volající. Při porovnání koše s 30 hovory v přepočtu na paritu kupní síly se posunulo z 29. na 27 příčku. Hůře skončily například Itálie, Maďarsko či Portugalsko.
Kvůli drahému volání a vyšším maržím v porovnání s jinými evropskými firmami čelí tuzemští operátoři v poslední době silné kritice. Tuzemská mobilní trojka se přitom brání, že ceny průběžně snižuje a poukazuje mimo jiné na každoroční poklesy výnosů.
Kvůli nedostatečné konkurenci ČTÚ nedávno zahájil kroky k případnému zavedení regulace na velkoobchodním trhu mobilní originace, tedy volání z mobilních sítí. Výsledkem by mohlo být umožnění vstupu virtuálních mobilních operátorů na trh.