Z prvního termínu otevření loni v prosinci na poslední chvíli sešlo kvůli chybám ve stavební dokumentaci. Na samém konci stavby úseku stoupajícího z Lovosic do Českého středohoří se ukázalo, že Ředitelství silnic a dálnic mělo pro velký most u obce Vchynice povolení na úplně jinou konstrukci, než jaká nakonec vznikla. Povolená byla jedna společná konstrukce pro všechny pruhy, místo toho vznikla mostovka pro každý pár pruhů. Stavba je celkově jinak zkonstruovaná, na délku je složená z více dílů a neodpovídají ani rozměry - most je o 30 centimetrů delší a o 60 centimetrů užší.
Podle dnes nastupujícího ředitele Čermáka pochybení zřejmě vzniklo při snaze stavbu zlevnit jiným typem konstrukce. "Každopádně to musíme analyzovat a vyvodit taková opatření, aby se zamezilo opakování podobných problémů," řekl ČTK. Přesnou příčinu chyby zatím specifikovat nechtěl.
Celý úsek stál zhruba tři miliardy korun a navázat by na něj měla znovu ožívající dostavba zbylých 12,7 kilometru, které by měly spojit severní a jižní úsek dálnice na přelomu let 2014 a 2015.