"Opel je otevřen uzavírání vzájemně prospěšných partnerství, podobných tomu, jaké jsme nedávno dohodli s PSA Peugeot Citroën," řekl Stracke zaměstnancům závodu v Rüsselsheimu. Dodal, že management firmy studuje podrobnosti různých projektů. Se svými vozy bude firma chtít vstoupit na trhy Austrálie, severní Afriky, Jižní Ameriky a Středního východu a posílit aktivity v Izraeli, Číně Rusku a Turecku.
Stracke slíbil, že pokud Opel přesune vývoj některých produktů na francouzského partnera, PSA za to převede část svého vývoje do Rüsselsheimu. Zdůraznil, že v tamním vývojovém centru ITEZ, kde pracuje 6500 lidí, nezanikne jediné pracovní místo.
"Jednáme s našimi kolegy (z GM) v Detroitu a Šanghaji, abychom zjistili, zda bychom mohli vyrábět vozy Chevrolet v Evropě, a zlepšit si tak využití kapacit," řekl Stracke. GM má v plánu udělat ze svých amerických značek Chevrolet a Cadillac globální značky, které by byly "obklopené" regionálními značkami jako Opel a Vauxhall.
Evropská divize GM s Opele a britským Vauxhallem utrpěla v prvním čtvrtletí ztrátu 256 milionů dolarů (pět miliard Kč). Americké ústředí chce evropské aktivity restrukturalizovat a ozdravit, což vyvolává v Německu obavy z uzavírání továren a propouštění.
Stracke upozornil na to, že rozšíření prodeje vozů značky Opel po světě nebude na vytížení závodů v Evropě stačit a že k uspokojení poptávky po kompaktních modelech Astra stačí jen dvě továrny. GM vyrábí tyto vozy v Rüsselsheimu, britském Ellesmere Port a v Gliwicích v Polsku.
GM a PSA oznámily vytvoření aliance koncem února. GM získá v PSA sedmiprocentní podíl a stane se jejím druhým největším akcionářem. Alianci by GM chtěla využít ke snížení provozních nákladů ztrátového Opelu.