BESIP bude i nadále plnit zejména agendu vyplývající z Národní strategie bezpečnosti silničního provozu do roku 2020, uvedl Budský. Větší důraz chce klást na monitorování a analýzy dění v zahraničí. BESIP pod jeho vedením bude úzce spolupracovat se zahraničními subjekty, dodal.
Výměna ve vedení BESIP je zřejmě pokračováním odchodů lidí, kteří měli v resortu dopravy nějakým způsobem blízko k původnímu Dobešovu působišti, straně Věci veřejné. Dobeš nedávno s částí poslanců VV odešel do platformy vicepremiérky Karolíny Peake. Následně o posty přišli šéf Správy železniční dopravní cesty Pavel Habarta, náměstek ministra dopravy Daniel Bartek a nejnověji šéf Ředitelství silnic a dálnic René Poruba.
O nástupu Budského do vedení organizace BESIP média spekulovala hned po odstoupení Pánkové. Podle serveru Týden.cz je Budský považován za většího odborníka v oblasti bezpečnosti provozu, než byla končící ředitelka. Budského nástupce na uvolněné místo ředitele Nadace BESIP ministerstvo dopravy vybere v blízké době.