Firma nabídne akcie, které vlastní částečně její management a částečně první investoři. To jsou zpravidla soukromé fondy či bohatí jednotlivci, kteří akcie neveřejných firem kupují mezi sebou na speciálních burzách. Firma tedy nenabídne žádné nové akcie, ale jen cenné papíry, které už existují.
Facebook díky vysokému zájmu na poslední chvíli zvýšil počet nabízených akcií asi o 25 procent na zhruba 421 milionů. Cenové rozpětí, v němž bude akcie prodávat, zvýšil na 34 až 38 dolarů za kus, konečnou cenu ale zřejmě stanoví až dnes večer. Makléřské domy objednávky na nákup akcií kvůli vysoké poptávce silně omezovaly, takže na řadu drobných investorů se akcie ani nedostaly.
Přestože IPO Facebooku je na burzách nejočekávanější událostí letošního roku a někteří komentátoři vstup firmy na burzu označují za událost desetiletí, ne-li století, IPO Facebooku má také řadu odpůrců. Ti většinou upozorňují na příliš vysoká očekávání, která se podle nich mohou ukázat jako přehnaná.
Portfolio manažeři a profesionální správci majetku drobným investorům často doporučují, aby na IPO Facebooku zapomněli. Nejde ani tak o to, že řada zájemců nemá s investicemi do akcií zkušenosti, jako spíš o to, že cena akcií se po vstupu na burzu v dalších dnech často sníží, někdy i velmi výrazně. Facebooku se ale předpovídá, že první den na burze jeho akcie mohou vykázat růst až o 30 procent.
Experti ale upozorňují, že současní majitelé akcií Facebooku jsou až příliš ochotni vzdát se většího podílu. Mezi těmi, kdo před lety investovali do Facebooku, je například investiční banka Goldman Sachs. Ta se nyní zbaví zhruba dvojnásobného počtu akcií, než původně předpokládala. Většího počtu akcií se zbaví i další akcionáři, včetně členů správní rady Facebooku Petera Thiela a Jamese Breyera. Naopak zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg prodá jen to, co plánoval. Ve firmě tak bude mít kontrolní podíl 55,8 procenta, což podle některých analytiků může být pro ostatní akcionáře jeden z rizikovějších faktorů.
Velkou neznámou je pak budoucí růst Facebooku. Nejnovější výsledky hospodaření ukázaly, že tempo růstu firmy zpomaluje a otazníky visí i nad tím, zda Facebook dokáže svou popularitu nadále využít k masivní inzerci. Například největší americká automobilka General Motors před pár dny uvedla, že placenou reklamu na Facebooku ruší. Důvod nesdělila, ale podle zdrojů agentury AP je za tím zjištění, že reklama na Facebooku automobilce příliš nepomáhá.
Pokud se prodají všechny nabízené akcie za nejvyšší požadovanou cenu, a pokud se prodá i dalších asi 63 milionů kusů, které si rezervovaly banky, dosáhne cena zmíněných 18,4 miliardy dolarů. Hodnota celého Facebooku tak přesáhne 100 miliard dolarů a bude vyšší, než je hodnota počítačových firem Hewlett-Packard a Dell dohromady.
Vstup Facebooku na burzu připravoval syndikát 33 mezinárodních bank, hlavní slovo ale měla americká investiční banka Morgan Stanley. IPO Facebooku bude v technologickém sektoru v USA zdaleka největší, mezi největšími však bude i v celosvětovém srovnání. Akcie se budou obchodovat na trhu Nasdaq Stock Market pod symbolem FB.