"Nárůst (tržeb) byl způsoben zejména příznivým vývojem cen v České republice a na Slovensku, vyšším objemem prodejů a poměrem zastoupení jednotlivých značek v prodejích na Slovensku společně s příznivým vývojem měnového kurzu a vyšším objemem vývozů jiným společnostem ve skupině Philip Morris International," uvedla firma. Naopak proti růstu tržeb působil pokles prodeje v České republice.
Tržby v Česku bez spotřební daně a DPH se za první tři měsíce letoška meziročně zvýšily o 0,9 procenta, prodej ale kvůli loňskému zvýšení cen klesl o šest procent. Podle odhadů Philip Morris ČR se celkový trh cigaret v Česku snížil do března o 2,9 procenta na 4,6 miliardy cigaret. Tržní podíl firmy v Česku podle průzkumu agentury ACNielsen Czech Republic klesl o 2,3procentního bodu na 51,1 procenta. Pokračoval pokles tržního podílu levných místních značek, vzrostl naopak podíl značky Marlboro.
Na Slovensku tržby firmy bez spotřební daně a DPH za první čtvrtletí stouply v eurech meziročně o 11,4 procenta, prodej se zvýšil o 4,2 procenta v důsledku nárůstu celkového trhu a tržního podílu Philip Morris Slovakia o 2,1 procentního bodu na 50,7 procenta.
Tržby z vývozu se za první čtvrtletí proti stejnému období loni zvýšily o 38,1 procenta, zejména kvůli vyššímu prodeji cigaret a ostatních tabákových výrobků jiným společnostem ve skupině Philip Morris International. "Při vyloučení příznivého vlivu měnového kurzu se celkové tržby z vývozu zvýšily o 34,2 procenta," uvedla firma.
Philip Morris ČR zaměstnává asi 1200 zaměstnanců a nabízí devět cigaretových značek a sedm variant sypaného tabáku pro ruční výrobu cigaret. Firma provozuje jedinou továrnu na výrobu cigaret v Česku. S akciemi společnosti se obchoduje na pražské burze.
V dceřiné společnosti Philip Morris Slovakia vlastní Philip Morris ČR 99procentní obchodní podíl. Philip Morris ČR je součástí skupiny Philip Morris International, jejíž provozní zisk v letošním prvním čtvrtletí stoupl o 13,4 pct.na 3,5 miliardy USD (70,6 mld Kč). Hospodaření skupiny podpořilo zvýšení cen, vyrovnalo i růst nákladů na výrobu v Evropské unii.