Podle Václava Částky ze serveru Dobré Pneu se dojíždí zejména starší zimní gumy, u kterých se hloubka dezénu blíží minimálním čtyřem milimetrům. V létě podle předpisů stačí 1,6 mm.
Podle výzkumu internetového obchodu Pneumatiky.cz se dojíždění zimních pneumatik v letošním roce týká 25 až 40 procent motoristů. "Tento trend je samozřejmě z ekonomického hlediska naprosto racionální. Nedoporučujeme však dojíždět zimní pneumatiky v letních měsících, tedy od června až do srpna. Zimní pneumatika totiž není konstruována a optimalizována pro používání ve vysokých teplotách. Je tedy zcela nevhodná pro jízdu na asfaltu s teplotou přes 40 stupňů Celsia, pro tyto teploty jsou vyvíjeny právě pneumatiky letní," uvedl jednatel Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.
Zimní pneu mají vzhledem ke své konstrukci a použité směsi v teple výrazně horší vlastnosti. "Například při použití ABS ze 100 km/h k úplnému zastavení dosahují letní pneumatiky v létě o 44 procent kratší brzdnou dráhu, což jednoznačně přispívá k vyšší bezpečnosti," podotkl marketingový manažer Pirelli Zdeněk Vacl.
Auta se zimním obutím mají v létě také zhruba o desetinu vyšší spotřebu a gumy se rychleji opotřebovávají. Úspora z nepřezutí se tak s počtem ujetých kilometrů v sezoně vytrácí a nad 10.000 km za sezonu je už podle expertů diskutabilní.
V Česku se ročně prodají asi dva miliony nových pneumatik.