"Realizace zakázky v Litvě je pro nás jednou z nejvýznamnějších událostí letošního roku. Zvlášť v situaci, kdy v České republice je vypisováno minimum zakázek na výstavbu dopravní infrastruktury," uvedl generální ředitel Eurovie CS Martin Borovka. Šéf firmy věří, že zakázka v Litvě otevře podniku cestu k dalším zakázkám v Pobaltí.
Podstatou zakázky je modernizace železničního svršku a spodku spolu s přestavbou mostů a přejezdů. Výhybky a moderní zabezpečovací zařízení doplní nové odvodnění. V železniční stanici Gaižiúnai postaví čeští dělníci kompletně novou kolej v délce 1,25 kilometru.
Práce na projektu společnost zahájí bezprostředně poté, co skončí jednání se subdodavateli a nezbytné přípravné práce. Předpokládaný termín předání hotového díla je konec června 2014.
Cílem železnice Rail Baltica je propojit Finsko, pobaltské země a Polsko, integrovat pobaltské země do evropské železniční sítě se standardním evropským rozchodem a podpořit převod části dopravy ze silnice na železnici. Projekt předpokládá výstavbu zcela nové, zhruba 950 kilometrů dlouhé železniční tratě z Varšavy přes litevský Kaunas a lotyšskou Rigu do Tallinnu v Estonsku. S Helsinkami propojí Tallinn podmořský tunel.
Eurovia CS dříve působila pod názvem Stavby silnic a železnic. Zaměstnává přes 3500 lidí. Její zisk loni mírně vzrostl na 1,4 miliardy korun, tržby firmě ale klesly zhruba o dvě miliardy korun na 25,3 miliardy Kč. Eurovia CS se v Česku nyní soudí s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) o závady na dálnici D47 u Ostravy. Hlavním akcionářem firmy je francouzská společnost Eurovia patřící do koncernu Vinci.