Úroveň on-line prezentací českých bank

10.02.2004 | , Finance.cz
ÚČTY A SPOŘENÍ


perex-img Zdroj: Finance.cz

V průběhu ledna 2004 byly podrobeny detailnímu zkoumání on-line prezentace 13ti českých bank. Přinášíme vám hlavní zjištění tohoto průzkumu. Která z bank je nejlepší a která naopak propadla?

Po uvedení studie Email Response Index (monitoring úrovně emailové komunikace se zákazníky) přináší United Interactive na trh první report z řady pod názvem NetEval Index - studii, která hodnotí úroveň interaktivních prezentací sledovaných subjektů daného sektoru na základě 5ti hlavních oblastí:

- obsahové složky
- uživatelské přívětivosti
- grafického zpracování
- SEA (Search Engine Auditu)
- Email Response Indexu

NetEval Index představuje výzkumnou měnu, která kombinuje kvantitativní a kvalitativní techniky společně s hloubkovou analýzou definující úroveň základních atributů on-line prezentací společností v interakci s vlastními uživateli.

Prvním sektorem, kde byla aplikována metodika NetEval Indexu (maximální hodnota NEI = 100), je oblast českých bankovních domů.

V průběhu ledna 2004 byly podrobeny detailnímu zkoumání on-line prezentace 13ti českých bank.

Hlavní zjištění k sektoru BANK:

  • průměrný NEI pro sektor českých bank má hodnotu 69
  • nejvyšší NetEval Index získala eBanka (NEI=83), o bod méně v absolutním pořadí má Česká spořitelna (NEI=82), třetí pozici pak obsadila ČSOB (NEI=81)
  • opačný pól pořadí patří Citibank (NEI=61), Interbance (NEI=56) a celý pomyslný žebříček uzavírá Commerzbank (NEI=30)

Pokud bychom se podívali na jednotlivé dílčí výsledky NetEval Indexu, tak:

  • obsahově je na tom nejlépe prezentace GE Capital, nejhůře pak Commerzbank
  • Česká spořitelna, ČSOB a eBanka mají nejvyšší index uživatelské přívětivosti
  • body za nejlepší grafické zpracování získaly eBanka a Komerční banka
  • emailovou komunikaci s veřejností nejlépe zvládla Česká spořitelna, ČSOB, eBanka a GE Capital
  • nejvyšší index za umístění odkazů na českých vyhledávačích získalo HVB Bank

"Na výsledcích můžeme sledovat velmi zřetelně, že pro některé finanční instituce je on-line prezentace již více než pouhou nutností", říká spoluautor studie Martin Hošek. "Na druhou stranu, česká finanční sféra má v záležitostech spojených s interaktivním prostředím stále hodně co zlepšovat a pevně věřím, že by to mohla být právě zjištění z NetEval Indexu, která ukáží velkým subjektům, kam soustředit své síly i finance v následujících měsících."

 Pořadí

 Název banky 

 NEI Score

 1.

 eBanka 

 83

 2.

 Česká spořitelna

 82

 3.

 ČSOB

 81 

 4.

 Komerční banka 

 79

5.

 GE Capital

 77 

 6.

 Raiffeisenbank

 75

 7.

 Živnostenská banka

 74 

 8.

 HVB Bank

 72

 9.

 ING Bank

 71

 10.

 Volksbank

 62

 11.

 Citibank

 61

 12.

 Interbanka

 56

 13.

 Commerzbank

 30

   NetEval Index Průměr

 69

Metodika

Při vypracování metodologie byly určeny faktory, které jsou měřitelné a vypovídají o přístupu společnosti k zákazníkům prostřednictvím internetu. Na základě pohovorů s uživateli, hodnocení výzkumů třetích stran, doporučení zájmových skupin a mnohonásobných návštěv celé řady internetových stránek a na základě našich mnohaletých zkušeností bylo identifikováno pět základních prvků NetEval Indexu (obsahová složka,  uživatelská přívětivost, grafické zpracování, SEO (optimalizace pro vyhledávače) a Email Response Index).

NetEval Index měří a hodnotí způsob, jakým se firma chová vůči zákazníkům, se kterými komunikuje prostřednictvím svých internetových stránek.

Každý z pěti prvků NetEval Indexu se skládá z několika měření, jejichž výstupem je jedna hodnota určená pro jednotlivé prvky.

U každého z těchto prvků se sleduje celá řada faktorů. Tyto faktory jsou hodnoceny a váženy tak, aby každý prvek nesl odpovídající hodnotu. Situace společnosti je hodnocena samostatně z pohledu všech pěti prvků a také celkovým ukazatelem NetEval Indexu.

Nejvyšší dosažitelný index je 100. Možné hodnocení každého prvku a také souhrnného indexu se pohybuje mezi 0 a 100. Výsledkem je relativní hodnocení společnosti. Tedy výsledky společnosti ve srovnání s ostatními společnostmi daného sektoru, kdy takové hodnocení vypovídá o úspěšnosti společnosti v daných otázkách.

 Zdroj: Tisková zpráva společnosti United Interactive

Autor článku

 


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ