Po uvedení studie Email Response Index (monitoring úrovně emailové komunikace se zákazníky) přináší United Interactive na trh první report z řady pod názvem NetEval Index - studii, která hodnotí úroveň interaktivních prezentací sledovaných subjektů daného sektoru na základě 5ti hlavních oblastí:
- obsahové složky
- uživatelské přívětivosti
- grafického zpracování
- SEA (Search Engine Auditu)
- Email Response Indexu
NetEval Index představuje výzkumnou měnu, která kombinuje kvantitativní a kvalitativní techniky společně s hloubkovou analýzou definující úroveň základních atributů on-line prezentací společností v interakci s vlastními uživateli.
Prvním sektorem, kde byla aplikována metodika NetEval Indexu (maximální hodnota NEI = 100), je oblast českých bankovních domů.
V průběhu ledna 2004 byly podrobeny detailnímu zkoumání on-line prezentace 13ti českých bank.
Hlavní zjištění k sektoru BANK:
-
průměrný NEI pro sektor českých bank má hodnotu 69
-
nejvyšší NetEval Index získala eBanka (NEI=83), o bod méně v absolutním pořadí má Česká spořitelna (NEI=82), třetí pozici pak obsadila ČSOB (NEI=81)
-
opačný pól pořadí patří Citibank (NEI=61), Interbance (NEI=56) a celý pomyslný žebříček uzavírá Commerzbank (NEI=30)
Pokud bychom se podívali na jednotlivé dílčí výsledky NetEval Indexu, tak:
-
obsahově je na tom nejlépe prezentace GE Capital, nejhůře pak Commerzbank
-
Česká spořitelna, ČSOB a eBanka mají nejvyšší index uživatelské přívětivosti
-
body za nejlepší grafické zpracování získaly eBanka a Komerční banka
-
emailovou komunikaci s veřejností nejlépe zvládla Česká spořitelna, ČSOB, eBanka a GE Capital
-
nejvyšší index za umístění odkazů na českých vyhledávačích získalo HVB Bank
"Na výsledcích můžeme sledovat velmi zřetelně, že pro některé finanční instituce je on-line prezentace již více než pouhou nutností", říká spoluautor studie Martin Hošek. "Na druhou stranu, česká finanční sféra má v záležitostech spojených s interaktivním prostředím stále hodně co zlepšovat a pevně věřím, že by to mohla být právě zjištění z NetEval Indexu, která ukáží velkým subjektům, kam soustředit své síly i finance v následujících měsících."
Pořadí |
Název banky |
NEI Score |
1. |
eBanka |
83 |
2. |
Česká spořitelna |
82 |
3. |
ČSOB |
81 |
4. |
Komerční banka |
79 |
5. |
GE Capital |
77 |
6. |
Raiffeisenbank |
75 |
7. |
Živnostenská banka |
74 |
8. |
HVB Bank |
72 |
9. |
ING Bank |
71 |
10. |
Volksbank |
62 |
11. |
Citibank |
61 |
12. |
Interbanka |
56 |
13. |
Commerzbank |
30 |
NetEval Index Průměr |
69 |
Metodika
Při vypracování metodologie byly určeny faktory, které jsou měřitelné a vypovídají o přístupu společnosti k zákazníkům prostřednictvím internetu. Na základě pohovorů s uživateli, hodnocení výzkumů třetích stran, doporučení zájmových skupin a mnohonásobných návštěv celé řady internetových stránek a na základě našich mnohaletých zkušeností bylo identifikováno pět základních prvků NetEval Indexu (obsahová složka, uživatelská přívětivost, grafické zpracování, SEO (optimalizace pro vyhledávače) a Email Response Index).
NetEval Index měří a hodnotí způsob, jakým se firma chová vůči zákazníkům, se kterými komunikuje prostřednictvím svých internetových stránek.
Každý z pěti prvků NetEval Indexu se skládá z několika měření, jejichž výstupem je jedna hodnota určená pro jednotlivé prvky.
U každého z těchto prvků se sleduje celá řada faktorů. Tyto faktory jsou hodnoceny a váženy tak, aby každý prvek nesl odpovídající hodnotu. Situace společnosti je hodnocena samostatně z pohledu všech pěti prvků a také celkovým ukazatelem NetEval Indexu.
Nejvyšší dosažitelný index je 100. Možné hodnocení každého prvku a také souhrnného indexu se pohybuje mezi 0 a 100. Výsledkem je relativní hodnocení společnosti. Tedy výsledky společnosti ve srovnání s ostatními společnostmi daného sektoru, kdy takové hodnocení vypovídá o úspěšnosti společnosti v daných otázkách.
Zdroj: Tisková zpráva společnosti United Interactive