"Nemohu nikdy vyloučit, že soud nějakou procesní chybu v postupu lovosického stavebního úřadu nezjistí. Na druhou stranu ovšem již několik posledních našich rozhodnutí vydaných po zrušení původního územního rozhodnutí odvolací orgán ani soud pro chybu nezrušil," uvedl Soldon s tím, že žalobu čekal.
Dostavba posledního necelých 13 kilometrů dlouhého úseku začala 9. května. Projekt za 12 miliard korun zbrzdily zejména spory úředníků a ekologů. Při prvním zahájení stavby v roce 2007 se hovořilo o dokončení do roku 2010, teď je aktuální přelom let 2014 a 2015.
Úsek přes České středohoří je poslední, který zbývá na dálnici z Prahy do Podkrušnohoří a do severního Německa postavit. Část trasy se začala stavět už v roce 2007, z ní je ale hotový jen 3,7 kilometru dlouhý úsek z Lovosic k obci Bílinka. Ten ale měl také problémy se stavebním povolením, protože na něm vyrostl jiný most, než jaký povolovala dokumentace.