Například agregátor hromadných slev Slevín.cz, který monitoruje nabídku od více než 200 poskytovatelů slev, nyní v kategorii 500 hlavních slevových nabídek eviduje 339 slev na zájezdy, což představuje podíl 68 procent. Celková průměrná sleva zájezdů činí 48 procent. "Ve vzorku deseti předních portálů zhruba deset procent všech jejich nabídek měsíčně tvoří dovolené nebo zájezdy. Tyto nabídky však činí 60 procent jejich obratu," sdělil ČTK ředitel portálu Slevín.cz Michal Menšík.
Slevy v kategorii cestování podle Menšíka dlouhodobě patří mezi nejvyhledávanější slevy na portálu Slevín.cz. "Za poslední tři měsíce jsme v této kategorii oproti loňskému roku zaznamenali nárůst prodejů o 20 procent, což jasně dokazuje letošní trend," podotkl. Průměrná cena zahraničního zájezdu po slevě na portálu Slevín.cz obnáší 5500 korun a tuzemského 2200 korun. Nejoblíbenější zahraniční destinací je Chorvatsko, za kterým následuje Itálie, Bulharsko a Turecko.
Podle analytika cestovního ruchu Jaromíra Beránka se v poslední době vztah mezi slevovými portály a poskytovateli služeb mění. "V mnoha případech ubytovací zařízení nadsazují ceny a Češi jdou po slevách, i když by pultová cena nabízená přímo zařízením nebyla výrazně vyšší," dodal Beránek.
Hotel Praha na Božím Daru v Krušných horách například prostřednictvím Slevomat.cz inzeruje nabídku dvoudenního wellness pobytu pro dvě osoby s polopenzí, návštěvou sauny, bazénu a hodinového pronájmu bowlingové dráhy za 2990. Původní cena podle Slevomatu má být 6290 korun. Obdobnou službu ale hotel inzeruje na svých stránkách za 4450 korun. Není přitom problém se domluvit i na ceně 2990 korun při platbě přímo při příjezdu, zjistila ČTK.
Fenoménem slevových portálů se bude zabývat evropská konfederace hotelů Hotrec, uvedl prezident tuzemské Asociace hotelů a restaurací (AHR ČR) Václav Stárek. Podle hoteliérů totiž slevové portály deformují trh a provozovatele nutí prodávat služby pod cenou. V současnosti podle Stárka se slevovými portály spolupracuje zhruba třetina ubytovacích zařízení v Česku. Iniciativa hoteliérů má za cíl především zvýšit osvětu mezi provozovateli a nastavit pravidla spolupráce. Vyskytují se totiž případy, kdy jednotlivé portály provozovatelům za poskytnuté služby neplatí, dodal.