"Po loňském poklesu o tři procenta pokračoval trh čerstvých mléčných výrobků v negativním trendu i v roce 2011, kdy zaznamenal v hodnotovém vyjádření snížení o dvě procenta," uvedlo ve zprávě představenstvo společnosti. V objemovém vyjádření trh meziročně klesl ještě výrazněji, když se snížil o pět procent.
Situaci na trhu ovlivňuje pokračující koncentrace obchodních řetězců. Jejich požadavky rostou a zostřuje se konkurenční boj o spotřebitele projevující se rostoucím tlakem na nízké ceny, vyplývá ze zprávy.
Původem francouzská potravinářská skupina Danone je předním světovým výrobcem čerstvých mléčných výrobků a minerálních vod. Od roku 2007, kdy firma odkoupila společnost Numico, je také výrobcem dětské výživy a speciální výživy pro zdravotnické účely. Na českém trhu prodává například nejprodávanější značku čerstvých mléčných výrobků Activia, jogurty Dobrá Máma či jogurtové nápoje Actimel.
Na český trh společnost vstoupila v roce 1990. Navázala tehdy spolupráci s benešovskou mlékárnou, kde začala následně vyrábět jogurty. V roce 1991 v Benešově založila společnost s ručením omezením a o tři roky později se transformovala na akciovou společnost. Společnost v závěru loňského roku zaměstnávala v Česku 341 lidí, meziročně zhruba o pět desítek méně.
Celé nadnárodní skupině se loni snížil čistý zisk o 11 procent na 1,67 miliardy eur (42,7 miliardy Kč). Za pokles mohl růst cen surovin. Tržby se naopak zvýšily, hlavně díky Asii, uvedla společnost v únoru.