"Naše úsilí je nyní soustředěno na zlepšení úrovně obsluhy klientů. To vyžaduje značné investice do rozvoje technologické infrastruktury a rozšíření sítě poboček," vysvětlil šéf banky Ivan Svítek.
Investice vedly k meziročnímu zvýšení provozních nákladů o 64 procent. Služby banky jsou však nyní dostupné ve více než 2000 míst po celém Rusku po 24 hodin denně a sedm dnů v týdnu.
Vysoká poptávka podle Svítka potvrzuje správnost zvolené strategie. "Rychlý rozvoj našeho podnikání se odráží i v růstu úvěrového portfolia, v prvním čtvrtletí o 7,3 procenta (na 121,1 miliardy rublů), a to překračuje tempo růstu trhu," zdůraznil.
Současně objem vkladů od klientů vzrostl o třetinu na 94 miliard rublů a stal se i hlavním zdrojem financování činnosti banky.
HCFB je v Rusku jedničkou na trhu spotřebitelských úvěrů s podílem téměř 23 procent, v úvěrech v hotovosti zaujímá šestou příčku a osmou na trhu úvěrových karet.
Banka nyní disponuje sítí 1430 poboček různé velikosti. Úvěry nabízí také v 59.000 prodejnách a v 1200 odbočkách ruské pošty. Databáze klientů se zvětšila na téměř 23 milionů, z nichž 3,6 milionu jsou aktivními klienty. Provozní zisk v prvním čtvrtletí vzrostl meziročně o třetinu na deset miliard rublů a podíl včas nesplácených úvěrů se drží na šesti procentech.
Zpomalení tempa růstu předvídali i ruští analytici vzhledem k zostřující se konkurenci na trhu spotřebitelských úvěrů. Tato část úvěrového portfolia HCFB během čtvrtletí klesla o téměř šest procent. Hlavním motorem růstu se staly úvěry v hotovosti, jejichž objem od začátku roku vzrostl o pětinu na 62,7 miliardy rublů; v meziročním srovnání byl tento růst trojnásobný, podobně jako v případě úvěrových karet.
HCFB loni vydělala rekordních 10,754 miliardy rublů (asi 6,9 miliardy Kč podle tehdejšího kurzu), což představovalo zvýšení čistého zisku o 14 procent. O rok dříve však banka dokázala čistý zisk téměř zdvojnásobit.
Banka je součástí společnosti Home Credit Group, která patří do skupiny PPF. V té ovládá většinu Kellner.