Systém má podle Krejčí zabránit tomu, aby se zejména řidiči taxislužby vraceli na krátkodobá parkoviště po uplynutí 15 minut opakovaně. Kapacita krátkodobého parkoviště totiž podle ní není vysoká.
Změna je podle některých taxislužeb proti dřívějším návrhům vstřícnější. Vloni letiště zavedlo stokorunové zpoplatnění třetího a další vjezdu na letiště v průběhu jednoho dne. Platby ale nevyžadovalo od řidičů, kteří se přihlásili do průzkumu dopravního vytížení letiště a kteří si za tímto účelem pořídili zkušební čipovou kartu.
Pro řidiče taxislužby, kteří na rozdíl od ostatních řidičů mnohdy potřebují delší dobu na naložení klientů, nebo se na letiště vrací opakovaně, nabídne Letiště Praha zvýhodněné parkování s předplacenou kartou. S 500korunovým ročním předplatným vyjde půlhodinové stání na 50 korun, s tisícikorunovým kreditem na 40 korun, vyplývá z materiálů, které letiště mezi dispečinky taxislužby rozeslalo.
Stihnout trasu z letiště do města vícekrát za hodinu nejde, uvedl jednatel Profi Taxi Miroslav Žežulka. Problém by nastal, pokud by řidič na letišti vyložil klienta a při cestě zpět by mu z dispečinku nahlásili dalšího zákazníka na letišti. Podle Žežulky o předplacené karty příliš velký zájem nebude. Šoféři si dnes časy příletů ověřují přes internet a pokud musí čekat, parkují na vzdálenějších parkovištích s nižší hodinovou sazbou.
Podle oslovených dispečinků se případné platby až na výjimky na zákazníky prý přenášet nebudou. "Řidič toto zaplatí ze svého, protože takovéto náklady klientovi naúčtovat nemůže," uvedl ředitel Halotaxi Jan Beťák. Podle něj by ale bylo vhodné ze strany letiště zvážit zavedení stání určeného pouze na vyložení zákazníků taxi bez toho, aby řidiči museli vjíždět na toto krátkodobé 15minutové parkoviště.
Systém hodinové prodlevy mezi jednotlivými vjezdy na krátkodobá parkoviště nebude platit pro vozidla AAA Radiotaxi a 111 RadioCab Taxi. Tyto dispečinky mají uzavřenou smlouvu s letištěm a jsou jeho oficiálními dopravci. Za možnost parkování přímo před terminály platí podle předsedy Odborového svazu taxi Praha Pavla Jelínka kolem 20.000 korun měsíčně za jeden vůz.