Rozhovor se ŠkoFINem na téma "Leasing automobilů"

01.03.2004 | , Finance.cz
INTERVIEW


perex-img Zdroj: Finance.cz

Připravili jsme pro vás rozhovor s Bělou Jaškovou, PR managerem společnosti ŠkoFIN. Tématem rozhovoru je leasing se zaměřením na "financování automobilů". Přejeme vám příjemné čtení.

Firma ŠkoFIN působí na našem trhu od srpna roku 1992. Za necelých 12 let měla mnoho spokojených zákazníků a dnes patří mezi nejvyhledávanější leasingové společnosti. Proč je tomu tak jsme se zeptali PR managera společnosti Běly Jaškové.

Podle jakých kritérií posuzujete klienty u leasingu automobilů?
Při rozhodování o uzavření leasingové smlouvy s klientem hraje roli několik faktorů. Kromě parametrů automobilu (např.cena) se přihlíží také k předpokládané délce leasingu a výši zůstatkové hodnoty vozidla. Přihlížíme také k tomu, zda jde o nového či stávajícího klienta. Prověřuje samozřejmě také bonitu zákazníků. Podrobné informace lze vyhledat na webové stránce ŠkoFINu (www.skofin.cz).

Jak postupujete při nedodržení lhůty splatnosti (druhy sankcí, odebrání zboží, …)?
Při finančních problémech zákazníků se jim především snažíme pomoci, a to několika způsoby. Při krátkodobých problémech se ŠkoFIN snaží nabídnout klientům k překlenutí tohoto období dvouměsíční platební prázdniny. V případě dlouhodobějších finančních obtíží je možné prodloužit leasingovou smlouvu, a tím snížit měsíční splátky nebo smlouvu ukončit.

Je možné si splátky při platební neschopnosti odložit, popř. se proti této situaci nějak pojistit?
Jak jsme již zmínili, ŠkoFIN poskytuje platební prázdniny. Proti neočekávaným finančním problémům se však naši klienti mohou i pojistit. V případech, kdy se dostanou do svízelné situace, a to buď z důvodu dlouhodobé nemoci, plné invalidity či ztráty zaměstnání, ŠkoFIN zajistí platbu jejich leasingových splátek. Pojištění platebních povinností, jak se produkt nazývá, ŠkoFIN nabízí ve spolupráci se společností Cardif.

Jaké výhody nabízíte svým klientům oproti konkurenci?
Z těch jednoznačných výhod jmenujme především sjednání leasingové smlouvy bez jakéhokoli poplatku, což u konkurence rozhodně není obvyklé. Dále pak velmi dobrá dostupnost - ŠkoFIN poskytuje své služby prostřednictvím sítě prodejců vozů koncernu Volkswagen, takže všude tam, kde se prodává některá ze značek Škoda, Volkswagen, Seat nebo Audi lze uzavřít na tato vozidla i financování od ŠkoFINu. Klient tak ocení poměrně krátkou dobu při procesu schvalování smlouvy. Možnost vybírat si jednotlivé produkty a "skládat je do mozaiky" přesně podle požadavků a situace klienta je také jistým specifikem na trhu. Z výhod, které jsou spíše obecného rázu uveďme finanční zázemí koncernu Volkswagen, k němuž ŠkoFIN patří a vysoký standard služeb na evropské úrovni.

V které části roku nakupují lidé automobily nejvíce a kdy je naopak silný útlum?
Vývoj na leasingovém trhu zhruba kopíruje automobilový trh. Zjednodušeně se dá říci, že z tradičně slabších zimních měsíců křivka objemů začíná narůstat na jaře a vrcholí před prázdninami. V letních měsících trh celkově poněkud stagnuje, ovšem již v září  a říjnu začíná standardní "nákupní horečka" spojená s koncem roku, který vrcholí v prosinci.

Je cítit i v oblasti leasingu zadlužování občanů naší republiky?
V porovnání s minulostí se zadlužování stává stále více součástí našich životů a předpokládám, že tomu tak bude i v budoucnu.

Myslíte si, že tento trend bude i nadále pokračovat?
Ano.

Uvažujete o rozšíření nabídky zákazníkům o splátkový prodej?
V tuto chvíli poskytuje společnost ŠkoFIN kromě leasingu na nová i ojetá vozidla také spotřebitelský úvěr s názvem Classic Credit, který má oproti leasingu jistá specifika. 

Působí ŠkoFIN pouze v ČR nebo se zaměřuje i na klienty v zahraničí?
ŠkoFIN zatím působí pouze v České republice.

O akci "Teď na to máte" ví díky rozsáhlé reklamní kampani snad každý občan naší republiky. Kolik z vašich zákazníků této akce využilo? Chystáte pro své zákazníky v nejbližší době novou, výhodnou nabídku?
Akce nazvaná "Teď na to máte", která trvala zhruba od Velikonoc do listopadu 2003, využilo celkem  9174 zákazníků. Tento výsledek jasně signalizuje, že jsme oslovili i naprosto nové klienty, kteří ještě před časem žili v domnění, že mají jen na ojetý vůz. Princip poměrně nízké počáteční zálohy a tří až čtyřtisícových měsíčních splátek, společně s kompletním pojištěním v ceně, doslova přesvědčil neoslovené zákazníky. Pro letošní rok chystáme společně se ŠkodaAuto nové akční nabídky, jejichž obsah je však zatím tajemstvím.
 

Děkuji za rozhovor 
Petra Niedlová, Finance.cz

Autor článku

Petra Niedlová  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: INTERVIEW