Molson Coos se v dubnu dohodla na koupi StarBev s investiční společností CVC Capital Partners, aby posílila své aktivity na rostoucích trzích světa. O StarBev usiloval těsně předtím japonský výrobce piva Asahi.
Komise uvedla, že spojení obou skupin nijak významně nezmění poměry na trhu. "Vzhledem k jen malému zvýšení podílu na trhu, relativně nízkému společnému podílu obou stran a existenci spolehlivých konkurentů došla komise k závěru, že transakce nevzbuzuje obavy o konkurenci," sdělil úřad.
Prezident a výkonný ředitel Molson Coors Peter Swinburn v dubnu ČTK řekl, že centrála StarBev by měla i nadále zůstat v Praze. Nový majitel prý nechystá v blízké budoucnosti ani personální změny ve vedení. "Jsme velmi spokojeni s tím, jak je společnost řízena," podotkl. Nový vlastník Pivovarů Staropramen prý neplánuje měnit ani receptury a chuť vyráběného piva. "Tohleto by byla poslední věc, kterou bychom zvažovali," řekl. Molson Coors prý neplánuje ani prodej některých pivovarů ze skupiny StarBev.
StarBev se sídlem v Praze a Amsterodamu provozuje ve střední a východní Evropě devět pivovarů. Loňské tržby skupiny přesáhly v přepočtu 17 miliard korun, výstav členských pivovarů činil přes 13 milionů hektolitrů. Zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace (EBITDA) dosáhl v přepočtu bezmála šesti miliard korun. Skupina v regionu zaměstnávala 4100 lidí.
Pivovary Staropramen jsou za Plzeňským Prazdrojem dlouhodobě dvojkou na českém pivním trhu, na němž mají zhruba 15procentní podíl. Do StarBev patří také pivovary v Bulharsku, Chorvatsku, Maďarsku, Černé Hoře, Rumunsku a Srbsku. Skupina má obchodní aktivity i na Slovensku a v Bosně a Hercegovině. CVC Capital Partners skupinu v prosinci 2009 koupila od pivovarského gigantu AB InBev.
Molson Coors je jednou z největších pivovarnických skupin na světě s provozy v Kanadě, USA, Velké Británii. Do portfolia společnosti patří mimo jiné značky Coors Light, Molson Canadian, Blue Moon a Carling.