"Zeštíhlili jsme strukturu firmy a abychom zajistili co největší kvalitu našich zákaznických služeb, přesouvá se část zaměstnanců ze 137 zrušených pozic do nového oddělení Obchodních operací. Finální číslo odchozích zaměstnanců budeme znát v červenci," uvedl Čepický.
Vodafone zrušil místa napříč celou firmou, nejvíce ale zřejmě v pražské centrále. Nové oddělení Obchodních operací, kam část pracovníků přechází, má za cíl co nejlepší zákaznickou zkušenost a zahrnuje například péči o zákazníky.
Konkurenční Telefónica, která měla 6800 zaměstnanců, zrušila v prvním čtvrtletí 280 pracovních míst. Reorganizace probíhá i v T-Mobilu. "Změny ještě probíhají, zatím tedy nemůžeme být konkrétní. Optimalizace počtu zaměstnanců je součástí snahy o maximální efektivitu podniku," uvedla mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.
Operátoři se v posledních letech potýkají s poklesem tržeb, který mimo jiné souvisí se snižováním cen. Počet zákazníků v Česku stagnuje na zhruba 13,6 milionu.