Prodej BMW se v květnu zvýšil o 6,4 procenta na 156.957 vozů. Z toho prodej samotné značky BMW stoupl o 6,6 procenta na 129.150 vozů a značky Mini o 5,5 procenta na 27.527 vozů. Za pět měsíců automobilka zvýšila prodej o 9,1 procenta na téměř 728.000 vozů.
Prodej v Asii vzrostl o 25,7 procenta a v samotné Číně o 31,5 procenta. V USA prodej stoupl o 7,1 procenta. V Evropě, která má na celkovém prodeji BMW téměř poloviční podíl, se však prodej snížil o 1,7 procenta, hlavně kvůli dluhové krizi a slabé ekonomice.
Prodej Audi, která je stejně jako česká Škoda Auto součástí skupiny Volkswagen, se v květnu zvýšil o 13,7 procenta na 128.900 vozů. Za pět měsíců stoupl o 12,1 procenta na 600.200 vozů.
Audi dodala, že prodej v Číně v květnu stoupl o 44,2 procenta a v Severní Americe o 10,3 procenta. V Evropě se prodej zvýšil o 3,8 procenta a v Německu o osm procent.
Audi sesadila loni Mercedes-Benz z pozice druhého největšího výrobce luxusních aut na světě podle počtu prodaných vozům. Za BMW však v prodeji stále zaostává, i když už se jí podařilo předstihnout BMW v ziskovosti. Cílem Audi je do roku 2020 zdvojnásobit dodávky na trh na zhruba dva miliony vozů. V letošním roce chce zvýšit dodávky na 1,4 milionu vozů z loňských 1,3 milionu, napsaly agentury AP a Reuters.