"Opel musí svou činnost restrukturalizovat tak, aby byl ziskový i za obtížných podmínek na trhu. Nebylo by zodpovědné nereagovat, jestliže trh s automobily je v Evropě ve srovnání s rokem 2007 asi o 20 procent menší," uvedl šéf Opelu Karl-Friedrich Stracke.
Cílem podle firmy není jen snižovat náklady, ale i snížit závislost na dovážených autech i dílech. V Bochumi se vyrábí model Zafira Tourer, delší dobu se ale očekává, že výroba skončí v roce 2016. Opel patří do americké skupiny General Motors.
Agentura Reuters uvedla, že správní rada General Motors se bude otázkou ukončení výroby v Bochumi zabývat při projednávání podnikatelského plánu na příští čtyři roky. Plán by měli 28. června dostat zástupci závodní rady Opelu k projednání.
Kompromisní návrh předpokládá, že General Motors a Opel se dohodnou na snížení základních fixních nákladů, a to právě díky tomu, že ukončí činnost továrna v Bochumi. Tím sice ztratí práci 3300 lidí, kteří tam jsou zaměstnáni, management ale upustil od záměru skončit s výrobou v roce 2015, kdy končí platnost současné kolektivní smlouvy. Ta garantuje pracovní místa pro zhruba 20.000 lidí zaměstnaných ve třech továrnách na výrobu aut a jedné továrně na výrobu dílů.
V rámci jednání je odborová organizace IG Metall připravena jednat o tom, aby byly retroaktivně zavedeny nové prvky kolektivní smlouvy. Ta počítá s růstem mezd o 4,3 procenta na období 13 měsíců. Účinnost smlouvy má být od května.