Svůj účet v Maďarsku převedla do jiné banky necelá třetina klientů (28 procent), v Rumunsku 42 procent a na Slovensku dokonce více než polovina (52 procent). Podle průzkumu v ČR existuje významný podíl populace, která nevlastní bankovní účet (28 procent). Významné podskupiny tvoří lidé obou věkových pólů, tedy lidé na začátku výdělečně činného období a lidé ve zralém věku.
"Průzkum Deloitte přitom naznačil velkou nespokojenost českých spotřebitelů s výší bankovních poplatků. Zároveň je zde evidentní nezájem spotřebitelů s tím něco dělat a přejít k bance, která nabízí lepší podmínky," uvedl expert v poradenství pro finanční instituce Deloitte Milan Hrádocký.
Celkově je v ČR, na Slovensku a v Polsku 50 procent či více spokojených klientů bank. Počet nespokojených zákazníků v těchto zemích se pohybuje v řádu několika procent. Se svoji bankou v Maďarsku je spokojena třetina zákazníků, v Rumunsku pak 43 procent klientů, nespokojena se službami bankovního domu v těchto zemích je téměř pětina lidí.
Bankovní klienti v Česku a Polsku jsou nejvíce progresivní z hlediska komunikace s bankou prostřednictvím internetového bankovnictví. Průzkum také naznačil, že internetové bankovnictví a služby zákaznických center jsou klienty považovány za očekávanou samozřejmost. Více než třetina klientů však stále dává při komunikaci s bankou přednost osobní návštěvě pobočky.