Loni meziroční index návštěvnosti tuzemských nákupních center klesl o 1,1 procenta, což v přepočtu na celý trh znamená pokles počtu návštěvníků o více než dva miliony. "V roce 2011 ztratila především pražská a moravská centra, naopak posílila centra v regionálních metropolích Čech, kde průměrný počet návštěvníků vzrostl o 4,5 procenta," uvedl předseda českého výboru ICSC Jan Kubíček.
Výraznější pokles návštěvnosti odborníci loni zaznamenali u malých a středně velkých nákupních centrech, v jejichž případě se návštěvnost meziročně snížila o 1,9 procenta. U velkých nákupních center se sto a více obchody byl pokles návštěvnosti o dvě třetiny nižší.
V prvních čtyřech měsících letošního roku se karta obrátila a nákupní centra navštívilo o 1,5 procenta více zákazníků než ve stejnou dobu loňského roku. Tahounem jsou opět velká nákupní centra, která vykázala růst návštěvnosti o 3,1 procenta. Naopak některá menší a středně velká nákupní centra mají problémy a jejich návštěvnost se snížila v průměru o dvě procenta.