Už v dubnu se počet registrací nových aut meziročně snížil o 6,9 procenta. Celkem se za pět měsíců letošního roku prodalo o 7,7 procenta aut méně než ve stejném období loni.
Podle ACEA nižší prodeje hlásí prakticky všechny významné trhy kromě Velké Británie, kde se naopak v květnu prodalo o 7,9 procenta osobních vozů meziročně víc. V Německu trh klesl o 4,8 procenta, ve Španělsku o 8,2 procenta a ve Francii dokonce o 16,2 procenta. V České republice prodeje meziročně rostly o 3,2 procenta.
Podle analytika KPMG Česká republika Jana Linharta k poklesu tentokrát přispěl tradiční tahoun evropského autoprůmyslu Německo, byť tamní prodeje klesly jen o necelých pět procent. Přetrvávající dvouciferné ztráty Francie pravděpodobně způsobí, že letos přijde o pozici evropské dvojky, na kterou se zatím těsně dostává Velká Británie, upozornil.
"Potěšitelné je, že středoevropské země včetně České republiky jsou určitým prvkem stability, což se však bohužel nedá říci o jihoevropských zemích. V celoročním měřítku se stále daří největší tuzemské automobilce Škoda Auto. Je dokonce možné, že evropské prodeje škodovky letos poprvé v historii přesáhnou dvojnásobek prodejů Seatu, ačkoliv ještě v roce 2008 měl Seat nad škodovkou navrch," dodal Linhart.