Rapid je podle Škody vhodným doplněním stávající modelové palety. Takzvaný segment A, kam Rapid míří, představuje zhruba 36 procent celosvětového automobilového trhu. V rámci této třídy připadá podíl ve výši 42 procent na modely se stupňovitou zádí, tedy s karoserií sedan a liftback. Do roku 2020 by měl počet prodaných vozů tohoto typu stoupnout o polovinu.
Nový rodinný model se svou délkou 4,48 metru a šířkou 1,7 metru blíží spíše Octavii než Fabii. Měl by nahradit donedávna prodávanou Octavii Tour, která nabízela omezenou techniku za nižší cenu než běžné Octavie II. Nová Octavia III, kterou již má Škoda připravenu, by naopak měla být na rozdíl od předchůdkyně luxusnější, technologicky vyspělejší a také větší.
Rapid nabídne místo pro pět lidí. Nabídka pohonných jednotek pro nový kompaktní model se skládá z pětice benzinových motorů a dvojice vznětových agregátů. Cenu zatím automobilka nezveřejnila.
"S tímto modelem stanovujeme nová měřítka v segmentu kompaktních vozů: Škoda Rapid je prostorný, elegantní, a zároveň dostupný automobil pro celou rodinu. Přesvědčí chytrými řešeními, nejmodernější technikou a vysokou hospodárností. Zkrátka: automobil umožňující příjemnou, cenově dostupnou a ekologickou mobilitu. Správný vůz ve správnou dobu," uvedl šéf Škody Winfried Vahland.
Rapid vychází z konceptu MissionL, který Škoda představila v minulém roce. V přední části zaujme především hranatými světlomety a novým logem umístěným na přední hraně kapoty. Zadní světlomety mají pro Škodu charakteristický tvar písmene C. Vedle provedení liftback by se měla vyrábět ještě další dosud nespecifikovaná karosářská varianta.
Rapid se bude vyrábět v Mladé Boleslavi spolu se sesterským modelem Seat Toledo. Odlišná varianta již sjíždí z výrobní linky v Indii a počítá se i s produkcí v Číně.