Prazdroj vykázal za minulé dva roky hrubý zisk přes osm mld. Kč

19.06.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Plzeňský Prazdroj vykázal za uplynulé dva finanční roky zisk před zdaněním 8,08 miliardy korun. Tržby největšího domácího pivovaru vystoupaly na 27,096 miliardy korun. Auditované výsledky dnes ČTK oznámil Jiří Mareček, mluvčí pivovaru, který má zhruba 45procentní podíl na českém trhu. Předchozí dva finanční roky reprezentují období od 1. dubna 2010 do letošního 31. března.

 

"Dvouleté finanční období je v našem účetnictví výjimkou způsobenou oddělením obchodní jednotky European Imports. Není porovnatelné s předcházejícím obdobím. Vloni jsme oznamovali předběžné výsledky, které nezohledňovaly oddělení této jednotky, proto se zpětně měnila čísla také prvních 12 měsíců dvouletého finančního období," vysvětlil Mareček. Příští rok už firma vykáže hospodaření za jeden rok.

Podle mluvčího pivovaru se po těžkých ekonomických podmínkách v kombinaci se zvýšenou spotřební daní začal český pivní trh stabilizovat. Ve druhém roce finančního cyklu podpořila prodeje na českém trhu řada produktových inovací i novinek v balení piv.

"Pivovarský trh prochází změnami, které vychází z měnícího se spotřebitelského chování i ekonomické situace," uvedl šéf Prazdroje Doug Brodman. "Nadále očekáváme růst poptávky po různorodosti a pestřejší nabídce. U českých piv preferují pivaři plnější chuť, proto jsme uvedli na trh Gambrinus Originál 10°, pivo s vyšším dávkováním sladu a chmele. Oživení poptávky přinesly také další inovace jako pšeničné pivo Fénix, míchané nápoje z piva, tedy Gambrinus řízný citron a Gambrinus limetka & bezinka," sdělil Brodman. Očekává, že na pivním trhu bude pokračovat stabilizace či mírný růst a hlavní roli sehrají zejména inovace.

Prazdroj odvedl za dva minulé roky státu na přímých i nepřímých daních 8,78 miliardy korun. Obrat obchodní spolupráce s dodavateli, mezi něž patří především zemědělci, dopravci a dodavatelé služeb, dosáhl 12,2 miliardy Kč, přičemž 89 procent tvořily české subjekty.

Pivovar prodal za loňský kalendářní rok v Česku a v 50 dalších zemích 9,91 milionu hektolitrů piva, meziročně o procento více. Na domácím trhu uplatnil 6,9 milionu hektolitrů, meziročně o 0,1 pct více. Vývoz prémiového ležáku Pilsner Urquell z Plzně se zvýšil o tři procenta na 685.000 hektolitrů. V cizině prodal celkem 3,03 milionu hektolitrů piva, z čehož licenční výroba tvořila 2,14 milionu hektolitrů a zvýšila se o dvě procenta.

Prazdroj loni zdražil svá piva dvakrát. V lednu v průměru o dvě procenta a v prosinci o 2,5 pct. Odůvodnil to růstem cen surovin a dalších vstupů.

Autor článku

aktualita  

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK