Rozhodnutí o koridoru, kterým silnice povede, je dobrou zprávou pro obce na ostatních dvou trasách. Územní dokumentace už nemusí počítat s územními rezervami pro případ výstavby silnice v jižní nebo superseverní trase. Ty zatím blokovaly zhruba 600 metrů široká pásma, v nichž by v budoucnu silnice mohla vést. "Rezervy v dalších dvou koridorech tak už nebudou bránit rozvoji kraje a hlavně dotčených měst a obcí, které tak mohou upravit své územní plány," dodal Eichler.
Čtyřproudá silnice R35 z Liberce na Hradec by měla zlepšit a zrychlit spojení do sousedního Královéhradeckého a dále do Pardubického a Jihomoravského kraje a vést dopravu mimo obce. Už několik let patří k prioritám kraje, problémem ale byla příprava její trasy. V úvahu přicházely tři varianty: Severní varianta, která zvítězila, kopíruje z velké části současnou silnici. Její výstavba přijde podle odhadů zhruba na 20 miliard korun. Od začátku proti ní ale bojují ekologická sdružení, protože vede územím Českého ráje, které podle nich rozděluje. Petici proti ní podepsalo na 15.000 lidí.
Ekologové od začátku preferovali jižní variantu, která by stála 15 miliard korun. Podle vedení Libereckého kraje by ale dopravu v kraji neřešila, protože vede sousedními středními Čechami. Připravena byla ještě takzvaná superseverní varianta, která měla napojit Semilsko, a mohla by tak region zatraktivnit pro investory a zajistit nová pracovní místa. Její výstavba by ale podle odhadů stála bezmála 37 miliard korun. Navíc se proti ní postavily Semily a další obce.
Porovnání jednotlivých variant
základní parametry Koridor 1 severní Koridor 2 jižní Koridor 3 superseverní celkové náklady v mld.Kč 19,676 14,567 36,874 celková délka trasy Úlibice - Rádelský Mlýn 45,34 64,53 44,37 z toho délka nové trasy v km 34,94 41,33 44,37 celková výška stoupání v m 285,8 306,5 428,7 délka tunelů v km 4,39 0,85 8,91 délka mostů v km 3,24 2,89 6,80 spotřeba času pro jízdu osobní auto/nákladní auto v minutách 24,6/34,0 33,2/47,7 26,3/36,4
zdroj: Liberecký kraj