Kromě velkých oprav, jako je například ta v Plzni, vynaloží dráhy další peníze na provoz a běžnou údržbu budov. Za údržbu všech přibližně 7000 objektů vlastněných drahami ročně ČD utratí kolem jedné miliardy korun, dodal Šťáhlavský.
Řada těchto budov přitom už neslouží původnímu účelu a dráhy se je pokoušejí odprodat. Celkem jde o 4500 nepotřebných budov a 14.000 pozemků. Jsou mezi nimi zejména nepotřebné sklady, vodárny a garáže. K odprodeji ale dopravce nabídne například nádražní budovu ve Zbirohu, kam po dokončení rekonstrukce trati už nebudou vlaky zajíždět. Tendr na poradce při prodeji těchto nemovitostí v pondělí vyhrálo konsorcium firem Erste Corporate Finance, Česká spořitelna, Jones Lang LaSalle a RSM Tacoma.
Na závěrečnou fázi oprav čeká i hlavní nádraží v Praze. Po loňském dokončení přestavby hlavní haly na nákupní galerii ještě zbývá opravit historickou budovu s Fantovou kávarnou. "V současnosti jsme dokumentaci k opravám Fantovy budovy poslali ke schválení Českým drahám, " řekl ČTK Martin Hamšík, mluvčí italské společnosti Grandi Stazioni, která rekonstrukci nádraží provádí. Opravy by mohly začít na podzim, kdy by měla být schválena všechna povolení. Rekonstrukce by měla trvat od 18 měsíců do dvou let. Odhady ale nemusí být přesné, protože jde o rekonstrukci historické budovy, dodal Hamšík. Grandi Stazioni výměnou za rekonstrukci hlavního nádraží získala od Českých drah možnost budovu nádraží komerčně využívat po dobu 30 let.
Opravy plzeňského nádraží trvaly od loňského června a vyžádaly si 20 milionů korun. Nejrozsáhlejší prací byla výměna dlažby ve spodní hale. Dále ČD částečně obnovily fasády včetně historických oken a dveří. Na severní, jižní a západní straně budovy byla v úrovni nástupišť opravena fasáda, východní prošla opravou celá. I přes tuto částečnou rekonstrukci by ale podle ČD budova potřebovala generální opravu, která by podle šéfa ČD pro majetek Milana Čermáka vyšla na 200 milionů korun. Na to ale dopravce nemá peníze.