Koncepce vytvoří z muzea výkladní skříň značky, dnes působící po celém světě, a přiblíží její počátky. Na výstavní ploše o rozloze 1800 metrů čtverečních mají být podle plánů firmy k vidění vrcholy českého inženýrského umu, mezi nimi 45 automobilů, jízdní kola, motocykly i množství dalších exponátů z historie podniku. Součástí bude i multifunkční sál s plochou 930 metrů čtverečních.
Na návštěvníky budou čekat tři tematické okruhy. V sekci Tradice budou k vidění automobilové unikáty z různých dob. V sekci Evoluce si lidé projdou historií značky a nahlédnou do budoucnosti. Třetí sekce je seznámí s výrobou i restaurátorskými postupy, na čtyřech zvedacích plošinách lidé uvidí auta v různých stádiích oprav - od "nálezu ze stodoly" až po "klenot".
Do expozice budou pravidelně začleňovány další restaurované vozy z depozitáře společnosti. Měnící se obsah expozice má umožnit nové objevování, překvapovat a zvát k opětovné návštěvě, z muzea se tak má stát součást firemní kultury a veřejného života ve městě. "Minulost společnosti Škoda, bohatá na tradice, bude v novém muzeu nejen obsáhle prezentována, ale bude ji také poprvé možné emocionálně prožít," řekla vedoucí Muzea Škoda Margit Adamová Černá.
Největší český výrobce automobilů, který má v plánu do roku 2018 prodávat 1,5 milionu vozů ročně, uspořádal první prezentaci své produkce už v roce 1965. Vlastní autosalon vznikl v roce 1974, teprve od roku 1995 se začíná datovat historie muzea na třídě Václava Klementa. Muzeum vzniklé pod záštitou Volswagenu zahrnovalo vedle výstavní plochy i archiv a restaurátorskou dílnu s depozitářem, později i konferenční sál. Z 1,5 milionu návštěvníků tvořilo 60 procent z ČR a Německa a zbytek z dalších evropských států a zámoří. Jen vloni do muzea zavítalo na 100.000 lidí. V poslední době roste zájem zejména novinářů z zemí nově rostoucích trhů Indie a Číny, dodal Krauskopf.