"Zprovoznění vlastního e-shopu plánujeme v horizontu několika měsíců. Původně jsme počítali ještě s letošním rokem, ale možná to bude spíš na začátku příštího roku," uvedl Ditmar, podle kterého je příprava spuštění e-shopu náročná a nelze ji uspěchat. "V nabídce internetového obchodu bude nejen celý sortiment, který zákazníci najdou v našich prodejnách, ale chceme nabídnout i něco navíc, abychom například oslovili i potřeby speciálních zákazníků" uvedl Ditmar. V připravovaném e-shopu by podle něj mohlo být k dostání například více značek vín či různých specialit.
Spar ČOS chce internetový obchod zprovoznit postupně v regionech, kde má své prodejny. Spar ČOS má nyní v Česku 33 hypermarketů Interspar, pět supermarketů Spar a jednu prodejnu Spar City. Jako první podle Ditmara přijde na řadu Praha a její okolí a poté budou přibývat další města. Ceny v e-shopu budou stejné jako v kamenných prodejnách. "Pro zákazníka to bude čistě servis, že si bude moci například z domova či kanceláře pohodlně objednat zboží," podotkl.
Konkurenční společnost Tesco internetový obchod s potravinami a drogistickým zbožím zprovoznila na začátku ledna. Internetový obchod www.itesco.cz/potravinyonline má v nabídce zhruba 20.000 položek a Tesco tuto formu prodeje postupně rozšiřuje po celém Česku. Tesco internetový obchod už nějakou dobu provozuje na domovském britském trhu, kde je prý o tuto službu značný zájem.
O internetovém prodeji v Česku uvažuje už také například obchodní řetězec Ahold, který provozuje supermarkety a hypermarkety Albert. Na internetu dosud prodávaly zboží jen sítě prodejen specializovaných například na elektroniku, módu či sportovní potřeby.
Obliba internetové nakupování v Česku stále rychle roste. Útraty Čechů v tuzemských internetových obchodech loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostly až na rekordních 37 miliard korun, což by bylo o čtyři miliardy korun více než v roce 2010.