Řetězec Spar v Česku plánuje zprovoznit internetový obchod

26.06.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Obchodní řetězec Spar, který na tuzemském trhu provozuje hypermarkety Interspar a supermarkety Spar, plánuje v Česku zprovoznit také internetový obchod. V e-shopu Spar nabídne veškerý svůj sortiment zboží, přičemž těžiště mají tvořit čerstvé potraviny. ČTK to dnes řekl generální ředitel Spar Česká obchodní společnost (ČOS) Martin Ditmar. Prvním obchodním řetězcem nabízejícím zboží každodenní spotřeby, který v tuzemsku spustil internetový prodej, bylo na začátku letošního roku Tesco.

 

"Zprovoznění vlastního e-shopu plánujeme v horizontu několika měsíců. Původně jsme počítali ještě s letošním rokem, ale možná to bude spíš na začátku příštího roku," uvedl Ditmar, podle kterého je příprava spuštění e-shopu náročná a nelze ji uspěchat. "V nabídce internetového obchodu bude nejen celý sortiment, který zákazníci najdou v našich prodejnách, ale chceme nabídnout i něco navíc, abychom například oslovili i potřeby speciálních zákazníků" uvedl Ditmar. V připravovaném e-shopu by podle něj mohlo být k dostání například více značek vín či různých specialit.

Spar ČOS chce internetový obchod zprovoznit postupně v regionech, kde má své prodejny. Spar ČOS má nyní v Česku 33 hypermarketů Interspar, pět supermarketů Spar a jednu prodejnu Spar City. Jako první podle Ditmara přijde na řadu Praha a její okolí a poté budou přibývat další města. Ceny v e-shopu budou stejné jako v kamenných prodejnách. "Pro zákazníka to bude čistě servis, že si bude moci například z domova či kanceláře pohodlně objednat zboží," podotkl.

Konkurenční společnost Tesco internetový obchod s potravinami a drogistickým zbožím zprovoznila na začátku ledna. Internetový obchod www.itesco.cz/potravinyonline má v nabídce zhruba 20.000 položek a Tesco tuto formu prodeje postupně rozšiřuje po celém Česku. Tesco internetový obchod už nějakou dobu provozuje na domovském britském trhu, kde je prý o tuto službu značný zájem.

O internetovém prodeji v Česku uvažuje už také například obchodní řetězec Ahold, který provozuje supermarkety a hypermarkety Albert. Na internetu dosud prodávaly zboží jen sítě prodejen specializovaných například na elektroniku, módu či sportovní potřeby.

Obliba internetové nakupování v Česku stále rychle roste. Útraty Čechů v tuzemských internetových obchodech loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostly až na rekordních 37 miliard korun, což by bylo o čtyři miliardy korun více než v roce 2010.

Autor článku

aktualita  

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK