Starostové se obávají, že způsob zadání zakázky odradí případné další zájemce a kraj pak za údržbu svých komunikací zaplatí mnohem víc než by bylo nutné. Mezi doručením obálek a jejich oficiálním otevřením navíc uplyne více než týden, což podle nich nahrává možné manipulaci s výsledky. "Podobně zadán byl v minulosti tendr na opravy mostů, a ten pak antimonopolní úřad zrušil," připomněl Půta. Starostové proto zvažují, že i tento tendr u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže napadnou.
Náměstek libereckého hejtmana Martin Sepp dnes na dotaz ČTK popřel, že by soutěž byla "šitá na míru" krajské společnosti Silnice LK. "Je to mezinárodní tendr, přihlásit se může každý," řekl. Správa silnic podle něj musela veřejnou soutěž vypsat, protože v dubnu skončila mandátní smlouva na zajištění údržby. "Mohli jsme samozřejmě zadat zakázku znovu mandátní smlouvou, rozhodli jsme se ale pro veřejnou soutěž," řekl. Je ale podle něj logické, že právě krajská společnost se svou sítí cestmistrovství splňuje podmínky zakázky nejlépe, a má tak velkou šanci tendr vyhrát.
Liberecký kraj dává ročně na provoz správy silnic, opravy a údržbu krajských komunikací zhruba 300 milionů korun. O silnice se ještě loni starala Krajská správa silnic, která byla založena 1. ledna 2002 jako příspěvková organizace kraje. Firma s půlmiliardovým obratem a 340 zaměstnanci spravovala přes 2100 kilometrů komunikací nižších tříd na území kraje a také údržbu bezmála 400 kilometrů silnic první třídy pro Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Od Nového roku je však jen servisní organizací a práce fyzicky převzala akciová společnost Silnice LK, kterou kraj navzdory obavám opozice z výprodeje majetku loni založil. Podle Seppa je to výhodnější z pohledu daní a také efektivnější.