Hlavním důvodem rekordních tržeb byl obrovský zájem o investice do zlata. Mincovna proto začala v červenci investorům nabízet zlaté slitky a cihly a v listopadu pak nabídla takzvané smart mince. Jde o investiční mince z ryzího zlata ražené v licenci novozélandské mincovny v nominální hodnotě od 50 do 10.000 novozélandských dolarů. "Zájem o zlato byl tak velký, že tady stáli lidi frontu, nosili nám v taškách peníze a odnášeli si zlaté cihly," poznamenal Šulta. Loni v srpnu prodala mincovna za jediný den zlato za 30 milionů korun.
Prodej investičního zlata tak loni představoval 40 procent tržeb mincovny. Poptávka po zlatě pokračuje podle Šulty i letos, i když ne v takové míře. "Za prvních pět měsíců letošního roku jsme prodali investiční zlato za 160 milionů korun," poznamenal. Zájem o zlato potvrdil i ředitel sekce peněžního a platebního styku České národní banky (ČNB) Jan Pilbauer. Národní banka proto nechává razit pamětní mince ve větších emisích a připravuje i ražbu zlaté desetitisícikoruny k výročí Zlaté buly sicilské o hmotnosti jedné unce (31,13 gramu). "Teď by se prodávala za 35.000 korun," řekl Pilbauer.
Česká mincovna je poslední firmou, která zůstala v Jablonci v provozu z někdejšího sklářského a bižuterního gigantu Jablonex Group. Jejím vlastníkem je společnost Monetica. Firma se 68 zaměstnanci se v minulosti orientovala hlavně na výrobu, stále více prostoru ale dostává vlastní prodej. I proto chce společnost ještě letos na podzim otevřít v centru Prahy v blízkosti ČNB vlastní prodejnu. Klientům nabízí i možnost ponechat si nakoupené zlato bezpečně uložené v trezoru firmy v Jablonci.