Vlaky budou postupně uváděny do provozu od konce září nebo začátku října tak, aby v každém ze čtyř krajů jezdila alespoň jedna souprava, uvedl na slavnostním pokřtění vlaku náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek. Podle dopravce nové vlaky přinesou komfort srovnatelný s nejmodernějšími expresními soupravami ČD i soukromých dopravců, včetně klimatizace, moderního interiéru či bezbariérového řešení.
Díky spolupráci s vedením krajů se Českým drahám podařilo získat peníze z Regionálního operačního programu. "Celkově se jedná o zakázku v řádu dvou miliard korun, z toho téměř 40 procent šlo z grantu Evropské unie," řekl Blažek.
"Když se někdy řekne regionální železnice, působí to jako vulgární slovo, že to je něco, co se musí omezit či zrušit. Vidíte, že to není pravda, stačí regionu dát impulz a doprava tam bude fungovat lépe. Vlaky budou spojovat důležitá města v krajích," dodal.
Nový vlak s agresivním vzhledem budou České dráhy využívat v dvouvozovém provedení o délce 43 metrů. Dvě kabiny strojvedoucího umožní jízdu ve dvou směrech při obsluze jedinou osobou. Provozní rychlost soupravy je 120 kilometrů za hodinu.
Vlak nabídne 120 míst k sezení, z toho 15 sklopných, celková kapacita je stanovena na 240 lidí. Klimatizované prostory jsou oddělené skleněnými dveřmi s otvíráním pomocí dotykového spínače. Toaleta je přístupná lidem na invalidním vozíku, naproti WC jsou pak háky na zavěšení kol.
Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského budou soupravy v plném počtu v provozu v průběhu příštího roku.