Vyplývá to z analýzy distribuce cestovního pojištění za rok 2003, kterou provedla ČSOB Pojišťovna.
„Známá skutečnost, že internet si zatím oblíbili spíše mladí lidé, se velmi dobře odráží i u jejich přístupu ke sjednávání pojištění,“ uvedl ředitel marketingu ČSOB Pojišťovny Petr Kleiner. Bezmála polovina klientů, kteří si loni sjednali cestovní pojištění přes internet, byli totiž lidé ve věkové skupině od 20 do 29 let. Vysoký podíl – přes třicet procent – ještě připadá na skupinu od 30 do 39 let, s vyšším věkem však počet pojištění sjednaných po internetu velmi rychle klesá.
Současně platí, že přednost moderním technologiím před klasickým způsobem prodeje pojištění dávají muži. Ti si cestovní pojištění po internetu sjednávají téměř dvakrát častěji než ženy – připadá na ně přes 65 procent takto uzavřených smluv.
On-line cestovní pojištění v číslech
|
Podíl na celku (%) |
|
Nejběžnější věková skupina klientů |
20-29 let |
47,7 |
Nejméně častá věková skupina klientů |
70-79 let |
0,1 |
Nejčastější pohlaví klientů |
muži |
65,4 |
Nejčastější den uzavření smlouvy |
pátek |
20,3 |
Nejméně častý den uzavření smlouvy |
neděle |
4,5 |
Nejčastější měsíc uzavření smlouvy |
červenec |
17,4 |
Nejméně častý měsíc uzavření smlouvy |
leden |
2,2 |
Z analýzy ČSOB Pojišťovny vyplývají i některé další zajímavé skutečnosti. Nejčastěji si například lidé kupují pojištění přes internet v pátek, na který připadá více než pětina uzavřených smluv, naproti tomu v sobotu a zvláště pak v neděli je zájem o on-line pojištění nejmenší. „Zdá se, že to souvisí s dosud malým množstvím domácností připojených na internet, na který se lidé zatím nejčastěji připojují v práci,“ řekl Kleiner. Nejvíce uzavřených smluv připadá na letní měsíce s maximem v červenci, zřetelně však roste zájem o sjednání cestovního pojištění také v závěru roku, kdy se lidé chystají na hory.
Podle analýzy ČSOB Pojišťovny si on-line klienti nejčastěji kupují cestovní pojištění na dobu jednoho až dvou týdnů. Na rozdíl od klasického přepážkového prodeje, kdy je pojištění uzavíráno obvykle pro celou rodinu, jsou přitom u internetového prodeje nejčastější smlouvy pouze pro jednu osobu. „I to vypovídá o věkovém složení klientů – typičtí internetoví klienti jsou totiž často ve věku, kdy ještě nemají rodinu,“ uzavřel Kleiner.
Smlouvy sjednané po internetu zatím představují pouze malou část z celkového počtu uzavřených pojistek, jejich počet se však rychle zvyšuje. V roce 2003 uzavřela ČSOB Pojišťovna prostřednictvím internetu oproti roku 2002 přibližně pětkrát více pojistných smluv. K oblibě tohoto způsobu prodeje přispívá i skutečnost, že on-line klienti získávají u ČSOB Pojišťovny desetiprocentní slevu.
Zdroj: Tisková zpráva ČSOB Pojišťovny