Pětikilometrový úsek v prudkém stoupání do hor má problémy od letošní zimy. Začala tam prosakovat voda do galerie tunelu, načež ŘSD tunely reklamovalo u Metrostavu, který je dodavatelem stavby. Celý úsek od Ústí ke státní hranici se otevřel před Vánoci 2006. Dvoukilometrový tunel Panenská se tehdy stal nejdelším silničním tunelem v Česku.
"Vady uznáváme. Vznikly dotvarováním konstrukcí a za pět let provozu se tato závada dala čekat. Není to nic hrozného, tunely jsou jinak naprosto stabilní a v pořádku," citoval Deník mluvčího Metrostavu Františka Poláka. Závady jsou podle něj dané i provozním opotřebením. V tunelu jsou od března dopravní omezení, rychlost je často snížena na šedesátikilometrovou rychlost a jezdí se jedním pruhem.
Právě odstranění dopravních omezení je podle ŘSD důvodem úplného uzavření tunelu. To začne ve 14:00 a trvat by mělo asi 45 minut. "Objízdná trasa nebude stanovena," uvedlo ŘSD. Vzhledem k denní době, velkému procentu zahraničních řidičů a začínajícím prázdninám lze tedy počítat s tvorbou delších kolon. Místo se dá objet po staré silnici přes Petrovice, tu ale znají vesměs jen místní.
Přeshraničním úsekem jezdí podle dopravního sčítání asi 9200 aut denně. Během června je ale doprava zřejmě ještě hustší, výrazně přibylo hlavně německých a rakouských řidičů, jezdících na dovolenou.