V první polovině letošního roku lidé na tuzemských slevových serverech podle Menšíka utratili více než 1,1 miliardy korun a celkem ušetřili přes 900 milionů korun. Slevové portály od ledna do června prodaly 1,438 milionu poukázek, denně jich tedy bylo 7879. Průměrná cena prodané poukázky činila 765 korun. Ve druhé polovině letošního roku by se útraty na slevových portálech díky předvánočním nákupům měly ještě zvýšit.
"Pokračuje konsolidace a stabilizace trhu. Loni bylo aktivních portálů zhruba 250 a nyní jich evidujeme 188. Nicméně objem celkových útrat zůstává stabilně stejný. Z toho se dá usoudit, že zavedení hráči na trhu úspěšně fungují a odpadají malé nevýznamné portály, které mnohdy zakládali i třeba jen nadšení jedinci," podotkl Menšík. Marketingová manažerka portálu Slevomat.cz Jana Havranová míní, že na českém trhu je v budoucnu prostor pro maximálně tři velké slevové portály. "Konsolidace trhu vede k vyšší kvalitě slevových akcí," dodala.
Nejčastěji nabízená sleva se v první polovině letošního roku pohybovala v rozmezí 50 až 60 procent, do kterého spadalo celkem 43 procent veškerých slev. Vůbec nejčastěji nabízená sleva činila 50 procent. Nejvyšší sleva nabízená na slevových portálech dosáhla 94 procent, byla to výměna oleje v motorovém vozidle za 20 korun.
Nabídka slevových serverů je velmi různorodá a lidé se slevou mohou podle Menšíka koupit prakticky vše včetně vlastního pohřbu. Některé portály se sice specializují například na zboží pro motoristy, ale největší zastoupení na trhu mají slevové weby se širokou nabídkou zboží a služeb. Mezi hlavní kategorie na slevových serverech patří gastronomie, zájezdy v Česku a na Slovensku, zahraniční zájezdy, móda, šperky, péče o tělo, kosmetika, zážitky či různé vzdělávací kurzy.
"V posledním půlroce se začali zákazníci více zajímat o zboží a značkovou módu. Jsou to podle našeho názoru oblasti, které se budou v následujícím půlroce rozvíjet nejvíce. Oproti loňskému roku jsme zaznamenali více než dvojnásobný nárůst zájmu v oblastní zahraničních i tuzemských pobytů," uvedla Havranová.
Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb dají poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.