Celoroční tempo prodeje v červnu dosáhlo 14,1 milionů vozů a překonalo průměrný odhad analytiků, kteří podle agentury Reuters čekali 13,9 milionu. V roce 2007 se v USA prodalo celkem 16,1 milionu. V dalším roce trh klesl na 13,2 milionu a v roce 2009 se propadl na 10,4 milionu, minimum za 27 let. Loni se v USA prodalo 12,8 milionu vozů.
Největší americká automobilka General Motors v červnu zvýšila prodej na domácím trhu meziročně téměř o 16 procent. Prodej hlavního domácího konkurenta Ford Motor ve Spojených státech stoupl o sedm procent a prodej menšího rivala Chrysler dokonce o pětinu.
Největší japonská automobilka Toyota Motor, která se před rokem potýkala s negativními důsledky zemětřesení, zvýšila prodej v USA o 60 procent, vzhledem k loňskému propadu ale analytici čekali ještě o něco lepší výkon. Honda Motor zvýšila prodej o 49 procent. Odbyt vozů jihokorejské skupiny Hyundai Motor vzrostl o deset procent na další rekord.
Dobře si na americkém trhu vedla také největší evropská automobilka Volkswagen, jejíž prodej stoupl o více než třetinu. Skupina, jejíž součástí je česká Škoda Auto, loni v květnu otevřela novou továrnu ve Spojených státech, do níž investovala miliardu dolarů (zhruba 20 miliard Kč). Automobilka tak po více než dvacetileté přestávce začala znovu vyrábět automobily na území USA.
Za celé první pololetí se na americkém trhu prodalo 7,27 milionu osobních a užitkových vozů. To naznačuje celoroční tempo prodeje asi 14,5 milionu.