Firma na čínský trh vstoupila v červenci 2007 s modelem Octavia, o rok později uvedla model Fabia a vůz Superb začala prodávat roku 2009. Dodávky čínským zákazníkům postupně vzrostly až na loňských 220.000 vozů, uvedl Baláž. Nejprodávanějším modelem v Číně je Octavia v počtu téměř půl milionu.
Od ledna do května 2012 se v Číně podle údajů firmy prodalo 63.200 octavií, 20.700 fabií a 16.700 vozů Superb, uvedl Baláž. Čína je největším odbytištěm mladoboleslavské automobilky, podíl na celosvětovém odbytu značky činí zhruba 25 procent. Příští rok se nabídka rozšíří na pět modelů o vozy Rapid a Yeti.
„Podmínky pro další růst jsme již vytvořili. V rámci naší růstové strategie chceme do roku 2018 zvýšit celosvětové prodeje minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. Proto také na čínském trhu zavedeme od roku 2013 další modely, chceme posílit naši prodejní síť a pod záštitou koncernu Volkswagen a našich partnerů ve společném podniku nadále budovat výrobní kapacity v této zemi," uvedl šéf automobilky Winfried Vahland.
Největší tuzemská automobilka v loňském roce prodala v celém světě rekordních 879.200 aut. V Číně pět let působí ve spolupráci s partnerskou společností Shanghai Volkswagen, která byla založena roku 1984.