"Naše ochranná známka Budweiser tak i nadále zůstává platně zapsána v britském registru ochranných známek," uvedla právnička pivovaru Helena Lejtnarová. Vítězství je pro pivovar velmi důležité jak z komerčního, tak i z právního hlediska, dodala. Británie je po Německu a Slovensku třetím nejdůležitějším exportním teritoriem pro značku Budweiser Budvar.
Zákazníci podle Lejtnarové vnímají tuto značku velmi příznivě a řadí ji mezi značky s nejlepším image. Svědčí o tom řada medailí z britských pivních soutěží nebo fakt, že v letech 2004 a 2006 byl Budweiser Budvar, jako dosud jediná česká značka, zařazen do prestižního seznamu Coolbrands, tedy seznamu značek, které v Británii udávají tón životního stylu. Na celkovém vývozu piva z ČR do Británie se Budvar podílel 38 procenty.
O komplikovanosti sporu svědčí i to, že do něho zasáhl Evropský soudní dvůr. Ten loni v září rozhodl, že výmaz ochranné známky na základě argumentace ABI není možný. Britský odvolací soud nyní rozhodl zcela v souladu s jeho verdiktem. "Do budoucna může být rozhodnutí odvolacího soudu v naší kauze precedentem při rozhodování soudů v podobných případech v celé Evropské unii," upozornila Lejtnarová.
Právě ukončený spor byl již třetím pokusem, kterým se společnost ABI od 70. let 20. století pokoušela získat v Británii exkluzivitu ke značce Budweiser. První spor o užívání pojmu byl ukončen v roce 1984 rozhodnutím soudu, který prohlásil, že vzhledem k dlouholetému působení obou společností na trhu a jejich shodně označeného produktu mohou značku užívat obě společnosti souběžně.
Podle deníku E15 jsou v ABI verdiktem soudu zklamáni, ale nemá žádný dopad na práva užívání značky Budweiser ani na obchody v Británii.
Globální spory o ochrannou známku Budweiser trvají od roku 1907, tedy již více než 100 let. Budějovický Budvar je v nich zvláště v posledních letech úspěšný. V letech 2000 až 2011 bylo definitivně ukončeno 124 soudních sporů a správních řízení, z nichž Budějovický Budvar vyhrál 88 případů a osm sporů skončilo smírem nebo remízou.