Množství nabídek je o něco nižší, než SŽDC původně předpokládala. V polovině června odhadoval náměstek generálního ředitele pro modernizaci Petr Šlegr, že by se nabídek mělo sejít osm až deset. Vysoké množství nabídek podle SŽDC mělo vyvrátit námitku jednoho ze zájemců - stavební společnosti OHL ŽS, že jsou kvalifikační kritéria správy železnic příliš přísná.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zakázku na modernizaci trati mezi Rokycany a Plzní označuje jako zakázku desetiletí. Hodnotu stavby zhruba 21 kilometrů dlouhého úseku odhadla na 7,5 miliardy korun. Stavba navazuje na úsek ze Zbirohu do Rokycan, který má být dokončený letos v říjnu a je součástí III. tranzitního koridoru mezi Prahou a Chebem. Kromě těchto úseků zbývá k plnému dokončení trati ještě modernizovat úsek z Prahy do Černošic a dokončit průjezd Plzní, na němž se pracuje od března.
Po celé modernizované trati rychlostí budou moci vlaky jezdit rychlostí až 130 kilometrů za hodinu, vlaky s naklápěcími skříněmi ještě o 30 kilometrů za hodinu více. Spojení Praha-Plzeň se po dokončení zkrátí ze 104 na 70 minut. Celkové náklady na modernizaci více než dvousetkilometrové trati Praha - Plzeň se pohybují nad 30 miliardy korun. Většinu nákladů má pokrýt EU z Operačního programu doprava.