"Máme (Slovensko) výraznou šanci projekt získat, no Češi jsou ještě o krok před námi," citoval list zdroj obeznámený s projektem. Důvodem je, že Česko má v těchto typech investic silnější postavení než Slovensko.
Nové centrum Grouponu by se pravděpodobně zaměřovalo na finanční a účetní procesy. Hodnota investice známá není, americká firma by na začátek prý mohla zaměstnat desítky lidí. Společnost už dříve založila v obou zemích své pobočky.
Partner auditorské poradenské společnosti KPMG Ľuboš Vančo soudí, že výhodou Slovenska jsou nižší náklady na pracovní sílu než ve vyspělých zemích a levný pronájem kancelářských prostorů. "Rozhodující slovo bude mít dostatek jazykově vzdělaných lidí," dodal.
Groupon podle deníku už kontaktoval státní slovenskou agenturu SARIO, která má na starosti příchod zahraničních investorů. Oficiální jednání se zatím nerozběhla. Česká agentura CzechInvest případnou investici americké společnosti nekomentovala.
Prodejce slevových kuponů, který loni v listopadu vstoupil na burzu, v prvním čtvrtletí snížil ztrátu a prudce zvýšil příjmy díky rostoucí poptávce a zvyšujícímu se počtu zákazníků. Čistá ztráta se zmírnila na 11,7 milionu USD (243 milionů Kč) z loňských srovnatelných 146,5 milionu USD. Příjmy stouply o 89 procent na 559,3 milionu USD.