Celosvětové tržby přímého prodeje loni vzrostly ze 132,2 miliardy dolarů v roce 2010 na 153,7 miliardy dolarů. V Evropě loni tyto firmy utržily bezmála 25 miliard dolarů. Největším trhem přímého prodeje jsou tradičně Spojené státy, druhé místo patří Japonsku a třetí Číně. Evropskému trhu přímého prodeje dominuje Francie, Německo a Itálie.
"Společnosti v přímém prodeji jen v Evropě zaměstnávají přes 25.000 lidí a dalších 11 milionů si vydělává v rámci distribučních sítí. Když k tomu připočteme, že 76 procent veškerého zboží prodávaného v Evropě se tady i vyrobí, je vidět jak velký a důležitý segment přímý prodej představuje," sdělil dnes ČTK místopředseda tuzemské Asociace osobního prodeje Jan Stránský. Loňský pokles přímého prodeje v ČR nekomentoval.
Nejčastějším obchodním modelem přímého prodeje je ve světových statistikách individuální prodej zboží konkrétní osobě. Hromadné předváděcí akce, kdy prodejce nabízí zboží skupině zájemců, jsou druhým nejčastějším způsobem osobního prodeje. Výjimkou je Belgie, kde 80 procent přímých prodejů bylo loni formou předváděcích akcí.
Asociace osobního prodeje má nyní šest řádných členů, a to Amway, Avon, Just, Mary Kay, Oriflame a Vorwerk. Přidruženým členem je společnost PartyLite.