Údaj kromě osobních aut zahrnuje i nákladní auta a autobusy. Prodej pouze osobních aut v pololetí stoupl o 7,1 procenta na 7,61 milionu a v samotném červnu se zvýšil o 15,8 procenta na 1,28 milionu.
Prodej aut je jedním z mála světlých bodů čínské ekonomiky, která v posledních měsících vykazuje výrazné zpomalení. V červnu prodej rostl navzdory slabšímu ekonomickému vývoji. Je za tím ale zřejmě očekávané omezení registrací nových aut, které má zklidnit provoz na přecpaných silnicích.
Peking v minulosti podporoval prodej aut a růst automobilového průmyslu, mnoho velkých měst však nyní trápí dopravní zácpy a smog. Místní samosprávy se snaží udržet růst dopravního provozu na uzdě, zatímco automobilky se pokoušejí podpořit prodej v menších městech a venkovských oblastech, kde je zatím majitelů aut málo, napsaly agentury AP a Reuters.
Tempo růstu prodeje aut v Číně se prudce snížilo z 35 procent v roce 2010. Může za to několik faktorů, včetně pomalejšího ekonomického růstu, zhoršení přístupu k úvěrům a omezení ze strany některých místních vlád. Mnoho analytiků očekává, že letos bude procentní tempo růstu prodeje již druhým rokem pouze jednociferné. Růst tak bude nejpomalejší od 90. let minulého století. Loni se prodej osobních aut v zemi zvýšil jen o 5,2 procenta.