"Téměř všechny soutěže byly obeslány více uchazeči v rozsahu dvou až šesti nabídek z České republiky nebo ze Slovenska. Díky tomuto postupu se podařilo snížit očekávané náklady na periodické opravy o asi 1,2 miliardy korun," uvedl Šťáhlavský. Vítěze soutěží dopravce vybíral formou jednacího řízení, kdy se o výsledné ceně zakázky diskutuje mezi jednotlivými uchazeči a zadavatelem.
Čtyři výběrová řízení na opravu modernizovaných rychlíkových vagonů pro vnitrostátní a mezinárodní provoz, lůžkových vozů a vagonů určených pro rychlosti do 200 kilometrů v hodině, byla podle Šťáhlavského zrušena. Důvodem prý byla vyšší cena, než zadavatel očekával, a to i v případech, kdy zájemci předložili více nabídek. Tato řízení budou podle Šťáhlavského vypsána znovu. Pokud se podaří nalézt dodavatele i pro tyto zakázky, bude v následujících čtyřech letech zajištěn pravidelný servis pro všechna kolejová vozidla Českých drah, dodal.
Kromě Pars Nova a Movo se na zakázkách bude podílet i přerovská společnost DPOV, Krnovské opravny a strojírny, slovenská ŽOS Vrútky, CZ Loko z české Třebové a lounská společnost Legios.