"Druhá polovina roku bývá tradičně trochu silnější než první, takže můžeme očekávat vybranou sumu kolem 8,9 miliardy korun," uvedl David Čermák, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic, které v Česku mýtný systém spravuje. Celkem se na mýtném od jeho spuštění v roce 2007 vybralo 35,6 miliardy korun.
Podle počtu uskutečněných transakcí je kamionový provoz v Česku stejně silný jako před rokem, uvedl Šimoník. Přestože se mýtné sazby od 1. ledna zvýšily o čtvrtinu, konečný nárůst výběru mýtného je již zmíněných osm procent. Je to údajně způsobeno tím, že řada dopravců využila zvýhodnění pro nejekologičtější emisní třídu a nakoupila nové kamiony. Nárůst množství kamionů v této emisní třídě (Euro 5) zaznamenala podle Šimoníka 43procentní meziroční nárůst.
Elektronické mýtné se v ČR vybírá prostřednictvím mýtných bran na dálnicích, rychlostních silnicích a části silnic první třídy. Ministerstvo dopravy ale uvažuje o tom, že pro kamiony by byl zpoplatněn i zbytek silnic první třídy, a to prostřednictvím papírových kuponů. Pokud by tento návrh uspěl, zpoplatnění s použitím takzvaných vinět by mohlo být zavedeno od roku 2016.
V elektronickém mýtném systému je zaregistrováno na 591.000 aktivních uživatelů (držitelů palubních jednotek). Od roku 2010 se mýtná povinnost rozšířila také na všechny automobily s hmotností nad 3,5 tuny, vloni přibyla zvýhodněná kategorie pro autobusy. Loni výnosy z mýtného činily rekordních 8,13 miliardy korun.